"אין אפשרות לגשר על הפער": הממשלה מבקשת ייצוג נפרד בבג"ץ בעניין חוק הגיוס

"ראוי כי בסוגיה ציבורית כה מרחיקת לכת, בעיצומה של המלחמה, יאושר ייצוג משפטי נפרד לממשלה בעתירות אלה", הסביר מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, בבקשתו לייצוג משפטי נפרד בבג"ץ הגיוס • לדבריו, בשלב זה כל הנחיה של הייעוץ המשפטי לממשלה לפעול אקטיבית לגיוסם של תלמידי הישיבות - מנוגדת להחלטת בג"ץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

מזכיר הממשלה, עו"ד יוסי פוקס, פנה היום (א') ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, בבקשה לאשר לה ייצוג נפרד בבג"ץ בעניין חוק הגיוס. מזכיר הממשלה כתב למשנה ליועמ"שית, עו"ד גיל לימון, כי שר המשפטים יריב לוין פנה כבר ב-4 לאפריל לבהרב-מיארה בנושא קבלת ייצוג נפרד, ונענה כי עדיין מוקדם לעסוק בכך.

1 באפריל הגיע: מה יקרה עם חוק הגיוס, והאם התקציבים באמת ייעצרו?
מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס
בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מ-1 באפריל

"ראוי כי בסוגיה ציבורית כה מרחיקת לכת, בעיצומה של המלחמה, יאושר ייצוג משפטי נפרד לממשלה בעתירות אלה", נכתב. לפי הפנייה של פוקס, "ניתן היה להיווכח מעמדת ראש הממשלה בסוגיית הגיוס ובסוגיית התמיכות שהיא גם עמדת מרבית שרי הממשלה, כי אין כל אפשרות לגשר על הפער המהותי שבין עמדת היועצת המשפטית לממשלה לעמדת הממשלה".

עוד ציין פוקס כי כל הנחיה של הייעוץ המשפטי לממשלה בשלב זה, לפעול אקטיבית לגיוסם של תלמידי הישיבות - מנוגדת להחלטת בג"ץ, וכי משתמע ממכתבו של עו"ד לימון כי על מערכת הביטחון לפעול לגיוס תלמידי הישיבות לצה"ל כבר עתה, וכי על המדינה להציג לבג"ץ "כיצד פעלה ליישום החוק". לעמדת פוקס, עמדה זו אינה עולה קנה אחד עם החלטת בג"ץ: "מאיין מכל תוכן את הדיון שקבע בג"ץ בהרכב של של תשעה שופטים".

מפלגת יש עתיד הגיבה לבקשה לייצוג נפרד: "קשה לגשר על הפער המהותי בין האמת הפשוטה שכולם צריכים להתגייס ולשרת את המדינה, לבין ממשלה שנותנת פטור גורף לציבור שלם כדי לפתור בעיות פוליטיות. שום ייצוג משפטי לא יגשר על החרפה הזאת".