בעלי המניות בפסגות זעמו, ורני צים לא ימכור לה את חברת הקניונים שלו

לפני כחודש דווח כי פסגות תרכוש את מניותיו של רני צים בחברת המרכזים המסחריים שלו - רני צים מרכזי קניות • עם זאת, היום דווח כי צים החליט לשנות את דעתו ולסגת מההצעה שהגיש, לאור הביקורת שהוטחה כלפיו מטעם בעלי המניות של פסגות

רני צים / צילום: איל יצהר
רני צים / צילום: איל יצהר

התפתחות מפתיעה בעסקיו של רני צים . פחות מחודש לאחר שביקש למכור את החזקותיו בחברת המרכזים המסחריים הנושאת את שמו (רני צים מרכזי קניות), לידי החברה הציבורית השנייה שבשליטתו - פסגות . האחרונה מודיעה היום (ה') כי קיבלה מצים מכתב ובו הוא מציין כי כעסם של בעלי המניות בפסגות לצד ביקורת שהוטחה כלפיו בנוגע למהלך בתקשורת, הובילו אותו לשנות את דעתו ולסגת מההצעה שהגיש.

רני צים הספיק לקנות את פסגות ולמכור בחלקים, עכשיו גם תיק החקירה נגדו נסגר 
הכנסות של שנה בהנפקה אחת: חגיגת העמלות של חתמי חברות הנדל"ן הזרות 

העסקה עשויה היתה לסדר לצים "אקזיט" של רבע מיליארד שקל

בחודש שעבר ביקש צים לרתום את קופת המזומנים שנוצר בפסגות, שמרבית הפעילויות שלה נמכרו בשנה החולפת לבתי השקעות אחרים, ולקדם באמצעותה עסקת בעלי עניין ענקית שבה תרכוש פסגות את מניותיו כאמור בחברת המרכזים המסחריים. העסקה עשויה היתה לסדר לצים מעין "אקזיט" של רבע מיליארד שקל. צים פנה לפסגות שבה הוא מחזיק ב-66% מהמניות בהצעה לרכוש מידיו את החזקותיו במניות ואופציות של חברת המרכזים המסחריים שבה הוא מחזיק בכ-54%. התמורה לרכישת מניותיו של צים היתה כ-250 מיליון שקל (מעל מחיר השוק במועד ההצעה).

אולם כאמור היום בצהריים מפתיעה פסגות, ומציגה מכתב שהתקבל אצל יו"ר החברה דניאל לבנטל והמנכ"ל יניב בנדר ובו כותב צים, "פנו אלי, מחזיקי ניירות ערך של החברה (פסגות), שהביעו התנגדות עזה לעסקה נשוא ההצעה וגם בתקשורת ביקרו את העסקה". לכן למרות שהוא מאמין שהעסקה שהוצעה הינה לטובת פסגות, "אבל, יחד עם זאת, אני קשוב למחזיקי ניירות הערך של החברה ואיני מעוניין ללכת נגד שוק ההון ולהרע לחברה".

לכן מודיע צים כי הצעתו שהיתה מונחת לפתחה של פסגות עד ל-15 במאי הקרוב, פוקעת מבחינתו. הוא מבקש את אישור פסגות כי איננה מעוניינת לקדם את ההצעה. עוד מצוין כי ההצעה הוגשה ב-18 במארס, ושלושה ימים אחרי כן הודיעה פסגות על הקמת ועדה בלתי תלויה לבחינתה. אך זו בפועל לא הוקמה עדייין ולא מונו יועצים חיצוניים שידונו בעסקה.

בבורסה נסחרת מניית חברת המרכזיים המסחריים של צים בירידה של 0.8% למחיר שמגלם לה שווי שוק של 460 מיליון שקל. המניה של רני צים שומרת על יציבות ועלתה ב-2.5% מתחילת שנת 2024. מניית פסגות עולה ב-3% למחיר שמגלם לחברה שווי שוק של 118 מיליון שקל. מתחילת השנה נחתכה מניית פסגות ב-27%.

צים קיבל הבוקר בשורה משמחת, כאשר למד כי פרקליטות מיסוי וכלכלה החליטה לסגור את תיק החקירה נגדו ונגד מנכ"ל פסגות יניב בנדר. החקירה נפתחה בתחילת השנה שעברה ברשות ניירות ערך בחשד לעבירות שימוש במידע פנים בזמן שצים רכש את השליטה בבית ההשקעות פסגות בשנת 2021. השניים עוכבו ושוחררו בתנאים מגבילים. צים ונדר נוקו מהחשדות. את השניים מייצגים עורכי הדין גיא נאמן, ערן שחם-שביט ולילך קינן, המובילים את מחלקת הצווארון הלבן במשרד הרצוג. בייצוג המשפטי היה שותף עו"ד אשר סופן ממשרד פירון ושות'.