רני צים הספיק לקנות את פסגות ולמכור בחלקים, עכשיו גם תיק החקירה נגדו נסגר

פרקליטות מיסוי וכלכלה החליטה לסגור את תיק החקירה נגד יו"ר פסגות רני צים והמנכ"ל יניב בנדר • החקירה נפתחה בתחילת 2023 ברשות ניירות ערך בחשד לעבירות שימוש במידע פנים בזמן רכישת השליטה בבית ההשקעות

רני צים, יו''ר פסגות / צילום: מאיר אדרי
רני צים, יו''ר פסגות / צילום: מאיר אדרי

פרקליטות מיסוי וכלכלה החליטה לסגור את תיק החקירה נגד יו"ר פסגות רני צים ומנכ"ל פסגות יניב בנדר. הבוקר (ה') קיבלו השניים את ההודעה על סגירת התיק. 

רני צים מסדר לעצמו אקזיט של רבע מיליארד שקל מהכסף שנצבר בפסגות
רני צים מוכר את פסגות בחלקים. מה יקרה ל־250 העובדים? 
הוא היה בית ההשקעות הגדול בישראל. כך הוא איבד 80% משוויו

החקירה נפתחה בתחילת 2023 ברשות ניירות ערך בחשד לעבירות שימוש במידע פנים בזמן רכישת השליטה בבית ההשקעות פסגות  בשנת 2021. השניים עוכבו ושוחררו בתנאים מגבילים. 

צים נחשד כי העביר מידע פנים לבכירה ברשות שדות התעופה בתקופה שהוגשה הצעה לרכישת פסגות על-ידי וואליו קפיטל, וכי הבכירה ביצעה רכישות לפני שבוצעו דיווחים מהותיים. במאי 2021 רכש צים דרך וואליו קפיטל את השליטה בבית ההשקעות פסגות מידי אלטשולר שחם. הרכישה הושלמה באוגוסט 2021. כאמור, צים ובנדר נוקו מהחשדות שהיו.

את השניים מייצגים עורכי הדין גיא נאמן, ערן שחם-שביט ולילך קינן, המובילים את מחלקת הצווארון הלבן במשרד הרצוג. בייצוג המשפטי היה שותף עו"ד אשר סופן ממשרד פירון ושות'.

עו"ד שחם-שביט מסר: "לאחר בחינה מעמיקה, הן של רשות ניירות ערך והן של הפרקליטות, הוחלט כי לא נפל רבב בהתנהלותם השקופה והמקצועית של רני צים ויניב בנדר. מדובר בשני אנשי עסקים המהווים דמויות מרכזיות בשוק ההון הישראלי, והחקירה נגדם פגעה בקידום התוכניות העסקיות של השניים. התנהלותם המקצועית והפתוחה, גם בחקירה, תרמה אף היא להפרכה מוחלטת של כל החשדות שעלו נגדם.

"אני מציין לחיוב את אנשי הפרקליטות שביצעו בדיקה מהירה ומקצועית שמאפשרת לצים ולבנדר להמשיך ולהתמקד בפעילותם העסקית". 

עו''ד ערן שחם-שביט / צילום: אסף רחמים

נזכיר כי לאחרונה מכר צים את עיקר פעילות בית ההשקעות פסגות שבשליטתו, ובימים אלה הוא מנסה להוציא לפועל עסקת בעלי עניין גדולה, שתסדר לו אקזיט של רבע מיליארד שקל: מכירת החזקותיו האישיות בחברת רני צים מרכזי קניות לידי פסגות. העסקה נדרשת לרוב מבעלי מניות המיעוט - בהם גם יניב בנדר, שותפו של צים לרכישת פסגות.