רשות ני"ע פשטה על משרדי פסגות בחשד לשימוש במידע פנים

בבית ההשקעות טוענים כי לפי שעה אין חשד נגד החברה עצמה • בשבוע שעבר דיווחה פסגות בתגובה לפרסום בתקשורת כי דחתה את הצעת הפניקס לרכוש את פעילות קרנות הנאמנות וניהול התיקים בחצי מיליארד שקל

בנין בית פסגות ברחוב אחד העם 14 בתל אביב / צילום: איל יצהר
בנין בית פסגות ברחוב אחד העם 14 בתל אביב / צילום: איל יצהר

בית ההשקעות פסגות  הודיע הבוקר (ד') כי חוקרי רשות ניירות ערך ביצעו אתמול חיפוש במשרדי החברה, במסגרת חקירה של נושאי משרה בנוגע לחשד לשימוש במידע פנים. עוד עדכנו בפסגות כי למיטב ידיעתם, בשלב זה אין חשדות נגד החברה. 

ותודה לאינפלציה: מדרגות המס מתעדכנות, מה יקרה לנטו שלכם?
המשקיעים בורחים, כדאיות המיזוגים פוחתת, ומאות חברות SPAC מרימות ידיים
נביא הזעם שחזה את משבר 2008: "מחירי הדיור בישראל יירדו, אבל מי שלווה הרבה יהיה במצוקה" | ראיון

נזכיר כי פעילות קרנות הנאמנות וניהול התיקים של פסגות נרכשו ב-2021 על-ידי רני צים, שהוא בעל השליטה בחברה (61.5%), וקבוצת שותפים מידי אלטשולר שחם ב-405 מיליון שקל, סכום שרובו מומן בהלוואה בנקאית. פסגות פיננסים, המחזיקה כיום ב-90% מבית ההשקעות, הציגה ברבעון השלישי של 2022 הכנסות של 95 מיליון שקל ורווח נקי של 2.1 מיליון שקל.

צים מכהן כיו"ר הקבוצה, והמנכ"ל הוא יניב בנדר.

עוד נזכיר כי בשבוע שעבר דחתה פסגות הצעה שקיבלה מחברת הביטוח הפניקס לרכוש את מלוא פעילות קרנות הנאמנות וניהול התיקים הנעשית בפסגות בית השקעות, הצעה אשר שיקפה לפעילות זו שווי של כ-480-550 מיליון שקל. בפסגות כאמור דחו את ההצעה והבהירו, בעקבות הדיווחים בתקשורת, כי ההצעה ניתנה לפני בחינה כלכלית ראשונית של הפעילות נשוא ההצעה. "הצעה זו נפסלה על-ידי החברה משיקולים אסטרטגיים, מסחריים ורגולטורים. בהמשך לכך הצדדים מנהלים מגעים על מתווה עסקה שונה", הסבירו בפסגות.

באותו יום בו דווח בתקשורת על הצעתה של הפניקס, זינקה מניית החברה ביותר מ-16%.

אחת הסיבות המרכזיות לקיום המגעים היא הלוואה שנטל צים באמצעות החברה הציבורית וואליו קפיטל (שבהמשך שינתה את שמה לפסגות פיננסים), בהיקף של כרבע מיליארד שקל, מבנק מזרחי טפחות, כדי לרכוש את פעילות בית ההשקעות במהלך שנת 2021. 

*** פסקת החפות: הנחקרים בפרשה הם בגדר חשודים בלבד, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.