הסטארט-אפ של סגן נשיא אינטל לשעבר מרחיב את סבב הגיוס ל-40 מיליון דולר

הרחבת סבב הגיוס גילמה לחברת הסטארט-אפ ווליומז עליית שווי המוערכת במעל 100 מיליון דולר • החברה, המנוהלת ע"י סגן נשיא אינטל העולמית לשעבר, אמיר פיינטוך, גייסה את סמסונג ונצ'רס, קרן ההון סיכון של ענקית האלקטרוניקה מקוריאה, כמשקיעה חדשה בחברה

אמיר פיינטוך, מנכ"ל ווליומז (VOLUMEZ), לשעבר בכיר באינטל / צילום: כדיה לוי
אמיר פיינטוך, מנכ"ל ווליומז (VOLUMEZ), לשעבר בכיר באינטל / צילום: כדיה לוי

חברת הסטארט-אפ ווליומז (Volumez), המנוהלת על ידי סגן נשיא אינטל העולמית לשעבר, אמיר פיינטוך, הרחיבה את גיוס ההון שלה מהשנה שעברה ב-20 מיליון דולר נוספים, כך הודיעה החברה היום (ד'). החברה לא פרסמה שווי, אך לפי ההערכה, הרחבת הסיבוב גילמה לה עליית שווי המוערכת במעל 100 מיליון דולר - לא שווי גבוה במיוחד, אך מצד שני החברה מנוהלת בצניעות יחסית - היא מציינת את שנת המכירות הראשונה שלה ועושה את צעדיה הראשונים בשוק ניהול הדאטה על גבי ענן ציבורי - שבו פעילות גדולות ממנה: IBM, EMC, דל, נטאפ, וכן שתי הישראליות שהרוויחו במיוחד גם מניהול דאטה בתחום הבינה המלאכותית - וואסט דאטה ו-ווקה. 

אחרי חמש שנים בקרן של משפחת קוך: אלי גרונר עזב את תפקידו
שלמה דוברת: "אני בוגר 8200. זה לא המקום שממנו מובילים את ענף הבינה המלאכותית בעולם"

פיינטוך, מהישראלים הבכירים באינטל אי פעם, הסכים לנהל את החברה הצעירה - שנוסדה על ידי יונתן עמית, מהנדס בכיר בתחום אחסון התוכנה שהוציא תחת ידו מאות פטנטים, לאחר שהגיע למסקנה כי יוכל לשבש את עולם הענן שלא דרך תחום החומרה - אלא באמצעות מוצר המשלב מבנה חדש של חומרה ותוכנה החוסך את עלויות השימוש בענן הציבורי. ווליומז מאפשרת לחברות המעוניינות לצרוך שירותי ענן מחברות כמו אמזון, גוגל או מיקרוסופט לחסוך עלויות של אימון מודלים, למשל. היא עושה זאת על ידי חסכון בשימוש בבקרים - רכיבי חומרה המאיצים את פעילות הענן - תוך שימוש בקהילת מפתחי הלינוקס, קוד פתוח המאפשר לדמות פעולות זיכרון מחשוב מורכבות. 

למרות השלב הצעיר שבו נמצאת החברה הצעירה, פיינטוך אייש את שכבת ההנהלה שלה בסגל בכיר ומנוסה: ג'ון בלומנטל, לשעבר מנהל תחום הדאטה אנליטיקס ב- HPE מונה לתפקיד סמנכ"ל המוצר של החברה הישראלית; ג'ייסון מק'קיני, מי שניהל את תחום הענן הציבורי בנטאפ מונה לתפקיד סמנכ"ל המכירות (CRO); ופיליפ צ'יאמפוסין, לשעבר בכיר בתחום הנדסת הענן בנטאפ ובסיסקו - מומחה בתחום האחסון והנטוורקינג, שנכנס לתפקיד של סגן נשיא לטכנולוגיות מתקדמות. 

פיינטוך היה לאחד הישראלים הבכירים ביותר באינטל - הוא הצטרף לארגון הענק ב- 2014 לאחר תקופה ארוכה כסגן נשיא בקוואלקום, כדי לנהל את ארגון פיתוח השבבים של החברה. ב- 2019 עזב את אינטל ופנה לתפקיד בכיר בחברת השבבים גלובל פאונדרי, שם היה שותף לפי ההערכה לניסיונות של אינטל לרכוש את החברה. 

לסיבוב הגיוס הנוכחי הצטרף משקיע חדש בחברה: סמסונג ונצ'רס, קרן ההון סיכון של ענקית האלקטרוניקה מקוריאה, שהשקיעה ישירות בחברה הישראלית שלא דרך הקרן המקומית שלה. סמסונג מצטרפת למשקיעים הקיימים: הקרנות קוך, פיטנגו, ויולה וJ-Ventures. קוך, לפי ההערכה, היא המשקיעה הגדולה ביותר בחברה עד כה. כולל ההרחבה, גייסה החברה סך הכל 52 מיליון דולר מאז הקמתה.