חברת התעופה האמריקאית יונייטד איירליינס צפויה להשיב את טיסותיה לישראל כבר בחודש פברואר- כך מעריכים בענף. מיונייטד נמסר כי "הטיסות שלנו לתל אביב נותרות מושעות בשלב זה", אולם לפי ההערכות, תאריך החזרה המשוער הוא ה-22 בפברואר, כאשר נכון לעכשיו, עדיין לא ניתן לרכוש כרטיסים במערכות ההזמנה.
● האמריקאית הראשונה שצפויה לשוב, וכמה יעלה לטוס עם ארקיע לניו יורק
● החברות הזרות חוזרות לטוס מנתב"ג ללונדון: צפי לירידת מחירים מיוני
בשגרה, הפעילה יונייטד איירליינס 28 טיסות שבועיות, 14 לניו יורק, והשאר ליעדים שונים בארה"ב, בהם שיקגו, וושינגטון וסן פרנסיסקו. ב-7 באוקטובר, החברה השעתה את פעילותה בישראל, וחידשה את הפעילות במרץ עם שבע טיסות שבועיות לניו יורק בלבד. בעקבות המתקפה האיראנית באפריל, החל גל ביטולי טיסות נוסף, שיונייטד הצטרפה אליו, אך היא שבה לישראל זמן קצר לאחר מכן, ביוני. החברה המשיכה לפעול בישראל מיוני ועד סוף יולי, אז החלה ההסלמה בצפון. לאחר מכן, הודיעה החברה כי לא תשוב עד להודעה חדשה.
אם אכן תשוב, בהתאם להערכות גורמים בענף, תצטרף יונייטד לחברות תעופה נוספות שכבר הודיעו על תאריך חזרה, כגון קבוצת לופטהנזה, אייר אינדיה, אייר פראנס ובריטיש איירוויס.
בתוך כך, חברת התעופה דלתא הודיעה רשמית כי תחדש את טיסותיה היומיות הישירות מניו יורק לתל אביב ב-1 באפריל. היא צפויה לשרת כ-2,000 נוסעים עם 7 טיסות בשבוע.
השהיית הטיסות נובעת ממניעים פוליטיים?
מוקדם יותר השבוע, סנאטור טד קרוז (רפובליקאי מטקסס) טען כי חברות התעופה האמריקאיות יחזירו את הטיסות לישראל בתוך 30 יום. בראיון שנערך בוושינגטון, הצהיר כי לדעתו השהיית הטיסות לא נובעת משיקולי בטיחות, אלא משיקולים פוליטיים: לדבריו, מעורבים בעניין איגודי העובדים, ובמיוחד איגוד הדיילים, שהביע עמדות אנטי-ישראליות. קרוז, שעתיד לעמוד בראש ועדת המסחר של הסנאט, ציין כי יש ביכולתו לנקוט צעדים משמעותיים להשבת הטיסות, והביע ביטחון שעד סוף פברואר המצב ייפתר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.