דויטשר: "ניו-יורק רשמה ריקברי גדול בשנה האחרונה, במערב יש פיגור של עשרות שנים בתשתיות"

למרות עליה של 14% בהכנסות, הרווח הנקי של אלקטרה נשחק וירד בכ-7% בגלל רווח הון שנרשם ברבעון המקביל אשתקד • איתמר דויטשר, מנכ"ל החברה נשמע מאד אופטימי: "השנה נפתחה חזק ואנחנו צומחים דרך פרויקטים גדולים" • "ההתפתחות שלנו תהיה בענף התשתיות בישראל ובארה"ב"

איתמר דויטשר, מנכ''ל אלקטרה / צילום: טל גבעוני
איתמר דויטשר, מנכ''ל אלקטרה / צילום: טל גבעוני

העיר ניו יורק רשמה התאוששות ניכרת בשנה החולפת, והיקף ההשקעות בה בפרוייקטי תשתיות הואץ. כך עולה מדבריו של איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה עם פרסום התוצאות הכספיות לרבעון הראשון. אלקטרה פועלת בין היתר בתחום עבודות התשתית בניו יורק ואף רכשה במהלך הרבעון הראשון השנה חברה בתחום.

הנפקות הנכסים של סונול ודלק ישראל נתקלו בכתף קרה של המוסדיים בת"א
קסטרו מציגה: מותג הדגל בירידה, הודיס ואורבניקה הובילו את הצמיחה

אלקטרה רשמה עליה של 14% בהכנסות שלה לכ-3.4 מיליארד שקל, עליה שנבעה מגידול בהכנסות מגזר פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ומגזר פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום וכן מאיחוד לראשונה של חברה בארה"ב אשר נרכשה בתקופת הדוח. אולם בשורה התחתונה נרשמה שחיקה מסוימת ברווח הנקי, אשר הסתכם ב-66 מיליון שקל לעומת 71 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

באלקטרה ציינו כי ברבעון המקביל אשתקד נרשם רווח הון, לאחר מס, בסך כ-10 מיליון שקל בגין רווח ממכירת הזכיין במעונות הסטודנטים באוניברסיטת בר-אילן. בנטרול רווח זה היה הרווח הנקי של אלקטרה אשתקד מסתכם בכ-61 מיליון שקל, והקבוצה הייתה מציגה עלייה של כ-8% ברווח הנקי.

דויטשר מציין כי בנוסף לפעילויות התשתית המגוונות של אלקטרה בארץ, החברה מעוניינת להתרחב בארה"ב, שם לדבריו יש תנופה בפיתוח התשתיות. "השלמנו רכישת חברה אלקטרו-מכנית בניו יורק (PJ Mechanical), והפכנו לקבלנים האלקטרו-מכניים הגדולים בעיר. דווקא בימים האלה אני חושב שהמונח 'מציון תצא תורה' זה לא רק לגבי ההייטק".

המהפך של ניו יורק

בשנים האחרונות נשמעו לא מעט כותרות שליליות מכיוון ניו יורק. סביבת הריבית הגבוהה הובילה לביצועים חלשים של ענף הנדל"ן המניב. וגם נטישת המשרדים מאז הקורונה, פגעה בפעילות העיר. דויטשר מציין כי לאחרונה נרשם שם מהפך. "ניו יורק עשתה ריקברי גדול בשנה האחרונה. גם בהיבט הנדל"ני, אנחנו מתרשמים שכל החברות הגדולות חזרו לעבודה במשרדים שלהן. אין יותר עבודה מהבית, ולכן אנשים חוזרים לעיר. זאת אחרי שבקורונה יצאו ועברו לפלורידה (ועבדו מרחוק, ח"ש)".

"יש גם השקעה מסיבית בתשתיות בניו-יורק. משקיעים בנמל התעופה (JFK), בבניית אצטדיונים, תחנות רכבת, ועוד. אם אנחנו מסתכלים באופן גלובלי, אז בכל העולם המערבי יש פיגור של עשרות שנים בתחום התשתיות. לכן ההתפתחות שלנו תהיה בענף התשתיות, בישראל ובארה"ב"

בישראל אומר דויטשר, "השנה נפתחה חזק. אנחנו צומחים דרך פרויקטים גדולים. רכשנו את חברת טר-ארמה (בתחום התשתיות). הרווחיות עלתה בצורה טובה יחסית. לאחרונה מכרנו את קריית הממשלה שבנינו בנתניה. זה משהו שיירשם חשבונאית ברבעון השני. בסך הכל אנחנו מרגישים שהכל עובד חזק. אמנם אין ריקברי מלא (בישראל), אבל יש יותר עובדים ויש עליה במחזורים".

בישראל הוא מדגיש, יש לאלקטרה צבר עבודות "שאנחנו צריכים לממש בפרויקטים ענקיים. גם בקו הירוק (הרכבת הקלה בגוש דן), קו (רכבת קלה) חיפה-נצרת, נתיבים מהירים, וגם זכינו בהגדלת השפדן (מתקן טיהור שפכים של גוש דן). רכשנו את טר-ארמה מה שיתגבר אותנו ב-70-80 מהנדסים, כי זה המוצר העיקרי שנמצא במחסור - היכולת למצוא צוותים הנדסיים".