קמעונאית האופנה קסטרו -הודיס רשמה ברבעון הראשון של 2025 צמיחה בהכנסות במרבית תחומי פעילותה, אך לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית לצד הוצאות מסים חריגות - שהובילו לצניחה בשורה התחתונה. מי שהמשיכו להניע את עסקי החברה היו מותגי אורבניקה והודיס, שכיסו במידה רבה על הקיטון בהכנסות מותג הדגל קסטרו.
● אפקט הקקאו והקפה: שטראוס העלתה מחירים והגדילה הכנסות אך הרווח צנח
● הרווח הנקי של בית ההשקעות מור זינק ב-85%, תחלק דיבידנד של 26 מיליון שקל
הכנסות הקבוצה צמחו בכ-8.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-471 מיליון שקל. הגידול נובע בעיקר מעלייה של כ-6.9% במכירות החנויות הזהות של מותגי הקבוצה. הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של כלל מותגי הקבוצה בישראל הסתכם בכ-1.85 מיליארד שקל, עלייה של כ-7% לעומת הנתון ברבעון המקביל אשתקד.
למרות העלייה בהכנסות, קסטרו רשמה שחיקה בשיעורי הרווח התפעולי, שירד ל-4.3% מההכנסות לעומת כ-4.8% בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה מיוחסת לעלויות תפעוליות שהושקעו לצורך החדרת המותג איב רושה לשוק האמריקאי ומיקוד בפעילות האונליין והמכירה הסיטונאית.
בשורה התחתונה, קסטרו סיימה את הרבעון עם רווח נקי של כ-138 אלף שקל בלבד, צניחה של 96% לעומת כ-3.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת על רקע השחיקה ברווחיות התפעולית, וכן זינוק בהיקפי המיסים שנאלצה לשלם.
הודיס ואורבניקה מחפות על קסטרו
הכנסות מגזר אופנת ההלבשה, תחום הפעילות המרכזי של החברה, צמחו בכ-6% והסתכמו בכ-327 מיליון שקל לעומת כ-309 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מעלייה במכירות בחנויות הזהות, שקוזז בחלקו על ידי קיטון בכמות החנויות ושטחי המסחר. הרווח התפעולי של המגזר זינק ב-160% ועמד על כ-10.6 מיליון שקל, הודות לגידול ברווח הגולמי.

יאיר אוחיון, מנכ''ל קבוצת קסטרו-הודיס / צילום: רן כהן
מי שהמשיכו להניע את הגידול בפעילות המגזר הן החברות אורבניקה והודיס. אורבניקה הציגה במהלך הרבעון צמיחה של כ-15% בהכנסות, שעמדו על כ-112 מיליון שקל. הכנסות הודיס צמחו בכ-8% ועמדו על כ-79 מיליון שקל.
מנגד, הכנסות מותג הדגל, קסטרו, הסתכמו בכ-136.5 מיליון שקל, ירידה של כ־1% לעומת כ־138 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, פעילות קסטרו המשיכה להציג הפסד תפעולי שעמד על כ־8.4 מיליון שקל, לעומת כ־11 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
לצד הגידול בפעילות ההלבשה, גם בתחום אביזרי האופנה, הכולל את המותגים טופ טן וקרולינה למקה, נרשמה צמיחה בהכנסות שעמדו על כ-119 מיליון שקל, גידול של כ-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
לבסוף, תחום הטיפוח והקוסמטיקה, הכולל את המותגים איב רושה וקיקו מילאנו, צמח בכ-7.7% ועמד על כ-18.1 מיליון שקל. עם זאת, בשורת הרווח התפעולי נרשמה צניחה של 88%, והוא הסתכם בכ-231 אלף שקל בלבד. על פי החברה, הקיטון נובע מגידול בעלויות שכר עבודה כתוצאה מגידול בכמות החנויות וביצוע הכשרות לעובדים.
"ערוכים לתהליך התרחבות משמעותי"
נכון למועד פרסום הדוח, קבוצת קסטרו־הודיס כוללת 348 חנויות ודוכנים בישראל: 78 לקסטרו, 71 להודיס, 31 לאורבניקה, 66 לטופ טן, 63 לקרולינג למקה, 21 לאיב רושה ו־18 לקיקו מילאנו. מתחילת השנה נפתחו כ-10 חנויות חדשות של כלל מותגי הקבוצה, ועד סיומה צפויות להיפתח עוד 7 של אורבניקה והודיס.
"פעילות האיקומרס צוברת תאוצה ואנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את חנויות הקונספט החדשות של הודיס וטופ טן", אומר יאיר אוחיון מנכ"ל קבוצת קסטרו־הודיס. "אנו מציגים איתנות פיננסית גבוהה, וערוכים לתהליך התרחבות משמעותי. אסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שהצבנו ממוקדת בעוצמת המותגים שבנינו ובסינרגיה ביניהם, תוך ניצול עוצמת הקבוצה ויתרונותיה היחסיים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.