דיפלומט: צמיחה מתונה ברבעון, אך הרווח הנקי זינק במעל 180%

הזינוק ברווח מוסבר על ידי עלייה בהיקפי הפעילות והקנס ששילמה החברה לרשות התחרות • בחברה אומרים שעליית המחירים בסך של כ-15% שנכנסה לתוקף בתחילת החודש, תבוא לידי ביטוי בתוצאות הרבעון השני • הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 8.5 מיליון שקל

ירון בלום, מנכ''ל קבוצת דיפלומט / צילום: קרן בן ציון
ירון בלום, מנכ''ל קבוצת דיפלומט / צילום: קרן בן ציון

חברת יבוא מוצרי הצריכה דיפלומט אחזקות פרסמה היום את דוחותיה לרבעון הראשון של 2025 והציגה צמיחה גם ברווחים וגם בפעילות. הכנסות דיפלומט צמחו בכ-6% לכ-877 מיליון שקל, מול כ-830 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה הקודמת. דיפלומט הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 8.5 מיליון שקל.

זינוק בפנסיה ובבריאות סדרו למגדל רווח נקי של רבע מיליארד שקל
דויטשר: "ניו-יורק רשמה ריקברי גדול בשנה האחרונה, במערב יש פיגור של עשרות שנים בתשתיות"

יותר מחצי מפעילותה של דיפלומט מתבצע בישראל, והשאר בדרום אפריקה, בגאורגיה, בניו זילנד ובקפריסין. ההכנסות בישראל, כאמור השוק המשמעותי יותר של דיפלומט, ברבעון צמחו בכ-5% לכ-552 מיליון שקל, בהשוואה לכ-526 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים את העלייה בגידול כמותי של מותגים קיימים. קשה להתעלם מעליית המחירים בסך של כ-15% שנכנסה לתוקף בתחילת החודש, אבל היא תבוא לידי ביטוי בתוצאות הרבעון השני.

ההכנסות מהפעילות בגאוגרפיות הנוספות שדיפלומט פעילה בהן - דרום אפריקה, גיאורגיה, ניו זילנד, קפריסין ויוון - צמחו בכ-7% לכ-325 מיליון שקל, בעיקר לגידול במכירות וכניסת מותגים חדשים בחלק מהמדינות, שקוזזו חלקית עם השפעה שלילית של הפרשי שע"ח בסך של כ-9 מיליון שקל.

צמיחה בהיקפי הפעילות

הרווח התפעולי גם הוא עלה לכ-34 מיליון שקל, בהשוואה ל-19 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת, בין היתר הודות לעובדה שברבעון הראשון של 2024 שילמה דיפלומט את הקנס בסך 9 מיליון שקל שהוטל עליה ע"י רשות התחרות בגלל הפרות חוק המזון, שבלעדיו יכלה להציג רווח תפעולי גבוה יותר דאז.

הרווח הנקי הסתכם בכ-17 מיליון שקל (כ-15 מיליון שקל לבעלי המניות), בהשוואה לכ-6 מיליון שקל (כ-4 מיליון שקל לבעלי המניות) ברבעון הראשון של 2024. בחברה מסבירים את הקפיצה ברווח בצמיחה בהיקפי הפעילות בכלל השווקים, בשילוב הקנס לרשות התחרות, כשאלו קוזזו חלקית עם עלייה בהוצאות התפעול.

דיפלומט שנמצאת בשליטת משפחות וימן ומנדל (68.4%) עוסקת ביבוא, שיווק מכירות והפצה של למעלה מ-100 מותגי צריכה המוניים בינלאומיים ומקומיים בתחומי המזון, הטיפוח האישי, ההיגיינה וניקיון הבית. רשימת המותגים הבולטים כוללת את פרינגלס, היינץ, אילי, ג'ילט, פמפרס, טונה סטארקיסט, שמפו פנטן, וטייד. החברה כאמור פועלת בישראל, בדרום אפריקה, בגאורגיה, בניו זילנד ובקפריסין.