מה משותף לקואלה, לג'ן זי ולבקבוק מים רב-פעמי אחד? התשובה היא Owala (אוואלה). בקבוק המים ממתכת יצא לשוק האמריקאי בשנת 2019, ובתחילה הלקוחות פשוט התעלמו ממנו במדפי החנויות. אבל בהמשך, האמריקאים והאמריקאיות - ובמיוחד בנות ובני דור ה-Z - פשוט התאהבו בו.
● למדד המותגים המלא לשנת 2025
כיום הוא מככב בסרטונים של משפיענים צעירים בטיקטוק, ומשמש רבים מהם, שאספו אותו אל חיקם פשוטו כמשמעו, כחפץ שדרכו הם מצהירים לעולם על הערכים החשובים להם. גם סלבריטיז דוגמת השחקניות ג'ניפר לורנס, הילארי דאף וסופיה ורגרה כבר נצפו כשבאמתחתן הבקבוק הצבעוני.
הטיפוס של בקבוק אוואלה לצמרת המשיך עם הגדרתו על ידי מגזין טיים כאחת ההמצאות הטובות ביותר ב־2023. ניו יורק טיימס הוסיף על כך, והכתיר אותו כמלך הבקבוקים החדש - מספר אחת באמריקה.

צילום: תצלום מסך קרדיט: יח''צ
עיצוב שובה עין, לצד מסר ברור
אז מה יש בו, שמוביל אותו כבר כמה שנים להכתרות חוזרות ונשנות כבקבוק הטוב ביותר, ועוד בשוק בקבוקי השתייה רווי היצע המוצרים? התשובה היא פשטות. בקבוק "FreeSip" מאפשר, כפי שמעיד שמו, שתייה חופשית, מעוצב באופן צבעוני, צעיר ושובה עין ומשווק לציבור בשפה פופולרית ומשעשעת, הכוללת נגיעות ואזכורים לעולם המושגים של קהל המשתמשים המרכזי שלו.
העיצוב שלו מאפשר אחיזה ביד אחת בעת נהיגה, והוא אטום לגמרי כך שהמים נשמרים קרים במשך שעות ארוכות. נוסף על כך, הוא מגיע במגוון גדלים המתאימים למבוגרים, נוער וילדים, ונמכר במחיר התחלתי של 18 דולר. והכי חשוב? ניתן לשתות ממנו בכל דרך שתרצו - גם דרך קשית מובנית וגם דרך פתח רחב.
קים וסטיב סורנסון, בעלי חברת טרוב שתכננה וייצרה כוסות ובקבוקי שתייה החל משנת 2000, שאלו את עצמם יום אחד: כיצד בעולם שיש בו הרבה היצע בתחום שתיית המים, אנשים עדיין לא שותים מספיק? התשובה הייתה אבחנה בין שני סוגי שתייה שונים: אלו המעדיפים קשית ואלו הבוחרים ללגום ישירות מהפיה. הזוג סורנסון בחן את השוק, והבין שיש בו מרחב לחדשנות ושינוי.
כך, לאחר השקעה של זמן רב במחקר ופיתוח, נוצר הדגם הראשון של אוואלה: בקבוק פונקציונלי העמיד לאורך זמן, עם פיה ייחודית, המאפשרת לבחור את מנח השתייה הנוח ביותר לכל אחד ואחת. יש לו קשית מובנת מתחת למכסה המעוצב באופן היגייני וקומפקטי, הננעל בלחיצה ומונע נזילות, כך שהוא מתאים במיוחד לנשיאה בתיק או לפעילות ספורטיבית.
עיצוב הפיה גם מאפשר מעבר קל בין סוגי השתייה, ללא צורך בפתיחת המכסה או החלפתו. כמו כן, ערכי המותג מעודדים קיימות ואחריות חברתית - והבקבוק אכן יותר ידידותי לסביבה מבקבוקים מתחרים, וללא עופרת - הוא מיוצר מפלדת אל-חלד בלבד.
תובנות
1
שימוש בשפה פופולרית שובה את לב הלקוחות כשהיא מותאמת לעולמות שלהם
2
בשוק רווי היצע, יש למצוא יתרון יחסי וייחודי למותג
3
כדי למצב מוצר, נדרשת היכרות מעמיקה של השוק. כך ניתן לזהות הזדמנויות
ומה הקשר לקואלה?
הפופולריות של הבקבוק זינקה כאמור במיוחד בקרב בני דור ה־Z, שהעריכו את השילוב בין פונקציונליות, אסתטיקה וחדשנות. הבקבוק הפך לסמל סטטוס ברשתות החברתיות, עם מיליוני צפיות ותגובות חיוביות. המותג מעודד את הצרכניות והצרכנים שלו "להעצים ולחגוג את מה שהופך אתכם לאתם", עם עיצוב מודולרי ואינסוף אפשרויות להתאמה של הצבעים והאביזרים.
סדרות מוגבלות ושיתופי פעולה שונים: לדוגמה מעוטרים בדמות סטיץ' של דיסני, וכן עם ידוענים שונים ומעצבי אופנה, הפכו את הבקבוק של אוואלה לאופציה מועדפת על פני מתחרים אחרים.
ולגבי הקואלה? יש הטוענים כי בעת השתייה מהבקבוק, המשתמש דומה לחיה האוסטרלית החביבה. אבל בחברה המייצרת שומרים על עמימות ולא מספרים מה מקור השם. אבל לאמריקה, ואחריה לעולם, זה כבר לא משנה: אוואלה מציעה פתרון מודרני, היגייני ונוח לשתייה, שמתאים במיוחד לקהל צעיר ודינמי, ומספק אלטרנטיבה חדשנית לבקבוקים המסורתיים בשוק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.