שריד חייב את מרצ בהוצאות בהן חוייב אישית בתביעת חוטר-ישי נגדו

שריד: פעלתי במסגרת תפקידי הציבורי והתשלומים אושרו כמקובל בהנהלת מרצ

יו"ר מרצ, ח"כ יוסי שריד, שילם מכספי המפלגה הוצאות תביעה אזרחית אישית שהגיש נגדו ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דרור חוטר-ישי. יצויין, כי חוק מימון מפלגות אוסר על מפלגות לשלם או להשתתף בהוצאות פרטיות, שאינן שייכות ואינן מהוות חלק מפעילות המפלגה.

חוטר-ישי הגיש תביעת דיבה נגד שריד, בסך 180 אלף שקל, על רקע מאבקי השליטה בחברה להגנת הטבע, בהם היה מעורב חוטר-ישי. שריד ביקש לדחות את התביעה על הסף, בנימוק שפעל במסגרת פעילותו הציבורית ומכוח היותו חבר כנסת, ולפיכך עומדת לו החסינות המהותית והחסינות העניינית.

סגן נשיא בית משפט השלום בתל-אביב, אברהם טל, דחה את בקשתו של שריד וקבע, כי "התנהגותו של המבקש איננה מזכה אותו בחסינות עניינית", וכי "לא קיימת רלוונטיות בינה לבין מילוי תפקידו של המבקש". השופט חייב את שריד באופן אישי בתשלום הוצאות בסך 2,500 שקל בתוספת מע"מ.

ל"גלובס" נודע, כי שריד שילם את ההוצאות בשתי המחאות של מרצ, בסכום כולל של 2,925 שקל. כמו כן נודע, כי שריד מבקש לחייב את מרצ בשכר הטירחה לעורכי הדין המייצגים אותו בתביעה זו (משרד אמנון זכרוני), בהיקף המוערך בעשרות אלפי שקלים, ואף לחייב את הסיעה בתשלום הפיצויים, אם וכאשר יפסיד במשפט.

שריד מסר בתגובה, כי התבטא בנושא החברה להגנת הטבע במסגרת חברותו בכנסת ובמסגרת פעילותו הציבורית, "בין אם ביהמ"ש ימצא בסופו של דבר שהן נעשו במסגרת החסינות העניינית כח"כ ובין אם לאו". למרצ, טען שריד, יש עניין ממשי בשאלה האם בבחירות שהתנהלו בחברה להגנת הטבע, היה ניסיון השתלטות מצד גורמים המקורבים לאנשי עסקים הנגועים בניגודי עניינים.

לשאלה מדוע חוייבה מרצ בתשלום ההוצאות על אף פסיקת בית המשפט, אמר שריד, כי מדובר בהחלטת ביניים עליה הגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי, וכי היועץ המשפטי לממשלה הצטרף לבקשה. שריד הוסיף, כי הוא משוכנע שבסופו של דבר יוכיח בבית המשפט שהוא פעל במסגרת חסינותו העניינית. הוא ציין, כי ההחלטות בנוגע לתשלומים התקבלו כמקובל בהנהלת מרצ