תושבי השכונה הדתית נוף איילון דורשים הכרזתם כיישוב נפרד בתחום מועצת גזר

ועדת חקירה לגבולות קבעה כי יש לספחם למודיעין

תושבי שכונת נוף איילון דורשים מהממשלה להכריז עליהם כעל יישוב נפרד בתחום המועצה האזורית גזר. שכונת נוף איילון היא שכונה דתית, שהוקמה לפני שנים אחדות על אדמות מושב שעלבים, הנמצא על הכביש הישן בין ירושלים ותל אביב. בשכונה מתגוררים כ-150 משפחות.

תוכנית המתאר הארצית תמ"א 31 איננה מאפשרת הקמת יישובים חדשים או הכרזה על שכונות קיימות כיישוב נפרד. מסיבה זו עד כה נדחתה פנייתם של תושבי השכונה. סיבה נוספת לדחיית בקשות תושבי השכונה עד כה היא מגמת משרד הפנים לאחד רשויות, ולא להפריד בין רשויות מוניציפליות, כפי שבאה לידי ביטוי בדו"ח שחר שפורסם לאחרונה.

ועדת חקירה לעניני גבולות, בראשות פרופסור ישעיהו ברוור, קבעה לאחרונה, כי השכונה תצורף מהבחינה המוניציפלית לעיר מודיעין. משרד הפנים הקים את ועדת החקירה לעניני גבולות, לאחר שתושבי השכונה ביקשו מהמועצה האזורית גזר להכריז על השכונה ביחד עם קיבוץ שעלבים כרשות נפרדת. בנוסף, ביקשו להחליף את הוועד המקומי המנהל את קיבוץ שעלבים עם ועד מקומי חדש, שיכיל את את הקיבוץ ואת השכונה. המועצה האזורית גזר סירבה והודיעה לאנשי השכונה כי מהלך כזה אינו חוקי.

בעקבות הסירוב של המועצה האזורית גזר, דרשו תושבי השכונה לצרף אותם לעיר מודיעין. במהלך פעילות ועדת החקירה עתרו תושבי השכונה לבג"צ בטענה כי הוועדה לא שמעה את טענותיהם. בג"צ חייב את ועדת החקירה לשמוע את תושבי השכונה שנית. לאחר מכן התברר, כי תושבי השכונה חזרו בהם מדרישתם לצרפם למודיעין והם מבקשים להכריז עליהם כעל יישוב נפרד