תעבורה רכשה %19 ממספנות ישראל לפי שווי חברה של מעל 20 מיליון דולר

סמי קצב, שלמה שמלצר ושלומי פוגל דוללו באופן יחסי לאחזקותיהם * שווי המספנות בעת ההפרטה - 13 מיליון דולר

קבוצת תעבורה, שבבעלות משפחת ליבנת וקבוצת משאב, רכשה בשני שלבים %19 ממניות מספנות ישראל. בשלב ראשון, לפני יותר משנה, נרכשו כמחצית ממניות אלו, ולפני מספר שבועות נרכשה המחצית השנייה. כך נודע ל"גלובס".

לפי הערכות, העיסקה בוצעה על פי שווי חברה של למעלה מ-20 מיליון דולר. מספנות ישראל היא חברה פרטית, ועל כן היא אינה מוסרת את שווייה, את היקף מכירותיה ואת היקף רווחיה. ערב ההפרטה, עמד מחזור החברה על 30 מיליון דולר בשנה.

מספנות ישראל נרכשה לפני כשלוש שנים על ידי קבוצת סקו-קאר מהממשלה, תמורת 13 מיליון דולר. בעלי סקו-קאר הם סמי קצב (%50) ושלמה שמלצר יחד עם שלומי פוגל (%50). בעלי המניות דוללו כעת בהתאם ובאופן שווה.

באחרונה אמר סמי קצב, המכהן כיו"ר החברה, כי המספנות עדיין לא עברו לרווחיות, מאז נרכשו מהממשלה. באחרונה פורסם ב"גלובס", כי מספנות ישראל או לחילופין קצב לבדו מנהלים מגעים לרכישת מניות בחברת סולתם, שבבעלות כור. משאב, המחזיקה בחלק מהבעלות על תעבורה, נמצאת בבעלות כור.

העיסקה אינה זקוקה לאישור הממונה על ההגבלים העיסקיים, משום שהיקפה אינו מגיע ל-%20 מהבעלות על החברה. מבחינת קבוצת תעבורה, מדובר בהמשך גיוון עסקיה, מעבר לעסקיה המסורתיים בתחום ההובלה. גם מבחינת משאב מדובר בהמשך גיוון עסקיה