"גלובס" חושף: צוואתו של שאול אייזנברג, כפי שהוצגה בידי בנו

הצוואה קובעת כי זכויות בנותיו של שאול אייזנברג יישללו - אם בעליהן יתפטרו מהקבוצה תוך שנתיים לאחר מותו.

להלן תרגום חופשי של עיקרי צוואתו של שאול אייזנברג, כפי שהוצגה בידי בנו, ארווין אייזנברג, בפני בני משפחתו.

זוהי צוואתו האחרונה של שאול נחמיה אייזנברג, מנורת'וורד לודג' 3 לונדון.

1. אני מבטל צוואות קודמות שערכתי, ומצהיר שזוהי צוואתי האחרונה.

2. אני ממנה את בני ארווין אייזנברג מלונדון, את רמי כספי מתל-אביב, את ויט וילר מציריך ואת אלברט ליסבונה מלונדון, כמוציאים לפועל וכנאמנים של צוואה זו.

3. אני מצהיר, כי חתני, יונתן זוכוביצקי, מעל באמוני בו, תוך שיתוף פעולה עם העובד א' עוזיזני, ובכך גרם לי בעיות בריאותיות והפסדים כספיים רציניים. אני מתחרט על כך שנתתי אמון ביונתן זוכוביצקי יותר מאשר ביתר בני משפחתי, ובמיוחד יותר מאשר בבני. אני מורה שיונתן זוכוביצקי, בתי אסתר ואיש מילדיהם לא ייהנה מזכות כלשהי על פי צוואה זו.

4. אני מעניק את הירושות הבאות מתוך חשבוני בציריך שבשווייץ:

* לרעייתי, לאה אייזנברג - 2 מיליון דולר.

* לאחי שלום אייזנברג ויוסף אייזנברג ולאחותי שיינדה זרקל - בקרן עבורם ועבור ילדיהם, ועבור ילדיו של אחי המנוח, רפאל אייזנברג - 5 מיליון דולר לכיסוי צרכיהם ולשיפור רמת חייהם, על פי הצורה בה יחליטו.

* למזכירתי, לינדה ליונג - 250 אלף דולר.

5. אני מעניק בחלקים שווים את כל הזכויות בחשבון NESS השייך לי, בבנק לאומי בציריך, לבנותי אדית רוזנפלד, ליז הרדי, אמילי פורמן ואלפרידה דימנט (יחד עם בעלה, יגאל דימנט).

6. אני מעניק את יתרת כל נכסיי, מכל סוג שהוא ובכל מקום שהוא, לאחר תשלום חובות, הוצאות קבורתי, הוצאות הצוואה ומיסים:

* לבני, ארווין אייזנברג - %80 מכך.

* לבנותי, אדית רוזנפלד, ליז הרדי, אמילי פורמן ואלפרידה דימנט (יחד עם בעלה, יגאל דימנט) - %5 לכל אחד. זאת, בתנאי שבעליהן המועסקים בצורה מלאה ביום מותי בחברות או בעסקים שבבעלותי, לא יתפטרו מתעסוקתם זו ולא יעסקו במישרין או בעקיפין בתחרות כלשהי עם החברות או העסקים שבבעלותי, במשך שנתיים מיום מותי - אלא אם כן העסקתם תסתיים בשל מוות, מחלה קשה או מוגבלות אחרת. במקרה שיפרו תנאי זה, חלקן של בנותי יישלל מהם, ויינתן לילדיהן כאשר יגיעו לגיל 25. אני נוקט בצעד זה מתוך רצוני לשמר ולחזק את הקשר במשפחתנו, וכמו כן על מנת להבטיח את ההמשכיות והשגשוג של מפעל חיי.

7. אני מורה, כי לרעייתי לאה תהיה הזכות להתגורר בכל אחד מהבתים שבבעלותי בישראל, אנגליה, יפאן או שווייץ, יחד עם כל תכולתם, לכמה זמן ובאיזו תדירות שתרצה.

8. אני מבקש שבני יתרום בצורה גלויה ונדיבה למטרות צדקה ולמטרות טובות אחרות, כשם שאני עשיתי.

חתמתי בחתימת ידי, בפני עדים, היום, 7 בנובמבר 1986.

(-) שאול נ. אייזנברג -

(לצד חתימתו של איינזברג מופיעים חתימות שני העדים. אחת מהן היא חתימתו של אלברט ליסבונה, ששמו נוסף בכתב-יד כאחד ממבצעי הצוואה. החתימה השנייה אינה קריאה - גלובס). « יואב יצחק «"גלובס" חושף: צוואתו של שאול אייזנברג, כפי שהוצגה בידי בנו «הצוואה קובעת כי זכויות בנותיו של שאול אייזנברג יישללו - אם בעליהן יתפטרו מהקבוצה תוך שנתיים לאחר מותו.