"הארץ" מבקש למנוע מהעיתונאית גלית חמי לעבור ל"ידיעות אחרונות"

חמי: העיתון מעולם לא נקט בהליכים נגד עיתונאים שעברו

עיתון "הארץ" מבקש מבית הדין האיזורי לעבודה בתל-אביב לאסור על גלית חמי, לשעבר כתבת במדור שוק ההון בעיתון, אשר עברה ל"ידיעות אחרונות", לעסוק בכל גוף בתחום התקשורת המתחרה בו, לרבות בקבוצת ידיעות אחרונות, בתחום הכלכלי והעסקי. כמו כן, ביקש העיתון לאסור עליה למסור לאחר, או לעשות שימוש כלשהו, בכל מידע או ידע הקשור לעיתון "הארץ", שהגיע אליה במסגרת עבודתה בעיתון ואשר אינו נחלת הכלל.

"הארץ" טען, כי חמי החלה את עבודתה באפריל 1994 ככתבת במדור הכלכלי בעיתון, על בסיס חוזה עבודה אישי. בחוזה זה התחייבה חמי, שבמשך כל תקופת עבודתה ובמשך שנה מיום סיום עבודתה בעיתון "הארץ", לא תעבוד, לא תייעץ, ולא תיתן שירותים כלשהם, לכל אדם או תאגיד הפועלים במדינה בתחום התקשורת המתחרים בחברה. כמו כן התחייבה בחוזה, שלא לעסוק במשך תקופת ההגבלה, בכל תחום או נושא שיש בו תחרות עם העיתון, ואשר בו עסקה במהלך עבודתה.

"הארץ" טען, כי חמי הגיעה לעיתון חסרת ניסיון בתחום הכתיבה העיתונאית או בתחום שוק ההון, ובמהלך עבודתה נחשפו בפניה מקורות מידע. לטענת העיתון, חמי הפסיקה את עבודתה ב-8 במארס והחלה לעבוד ב"ידיעות אחרונות", בתחום הזהה לתחום בו עסקה, וזאת בסתירה מוחלטת להתחייבות שנטלה על עצמה חמי להגבלת עיסוקה.

בתצהיר התשובה של חמי לבקשה היא טענה, באמצעות עוה"ד תמר גולן ושי תקן, כי בקשת "הארץ" הוגשה בחוסר תום לב ומתוך שיקולים זרים. לדבריה, העובדות המוצגות בבקשה ובתצהיר הנילווה לה, הן חלקיות ומגמתיות, ובמספר נקודות מרכזיות - הצגת הדברים היא שקרית.

לטענתה, מעולם לא נחשפה לכל סודות עסקיים של עיתון "הארץ", ומעולם לא הוצגו בפניה ולא הועברו לידיעתה מקורות עיתונאיים כלשהם של מי מכותבי ועורכי העיתון.

עוד היא טוענת, כי הפעילות שהיא אמורה לבצע ב"ידיעות" היא עבודה כעורכת, השונה במהותה מהעבודה שביצעה בעיתון "הארץ" ככתבת, והמדורים הם שונים במהותם. לדבריה, עזבה את עיתון "הארץ" לאחר שהגיעו מים עד נפש, כאשר מחד לא קודמה מבחינה מקצועית, ומאידך, הגיעו היחסים האישיים בינה לבין עורך המדור וחלק מכתבי המדור, למצב בלתי נסבל מבחינתה.

לטענתה, ענף העיתונאים מתאפיין במעברים רבים, ולמיטב ידיעתה, מעולם לא נקט "הארץ" צעדים משפטים להגבלת עיסוק של כתב כלשהו שעזב את המדור הכלכלי ועבר לעיתון אחר, אפילו כשהיה מדובר במתחרה ישיר דוגמת עיתון "גלובס". «מאת הדס מגן «"הארץ" מבקש למנוע מהעיתונאית גלית חמי לעבור ל"ידיעות אחרונות" «חמי: העיתון מעולם לא נקט בהליכים נגד עיתונאים שעברו «מאת הדס מגן «"הארץ" מבקש למנוע מהעיתונאית גלית חמי לעבור ל"ידיעות אחרונות" «חמי: העיתון מעולם לא נקט בהליכים נגד עיתונאים שעברו