"פולקסוואגן העלתה הצעת המחיר לרולס רויס ל-919.9 מיליון דולר"

כך לפי עיתוני גרמניה; ההצעה החדשה גבוהה ב-109 מיליון דולר מהמקורית; חודשו המגעים עם ויקרס

יו"ר רולס רויס, גראהם מוריס, אמר אתמול (ג') כי ויקרס חידשה את המו"מ עם פולקסוואגן בעקבות הצעת הרכישה החדשה שהגישה יצרנית הרכב הגרמנית לרכישת רולס רויס.

לפי דיווחים בעיתונות הגרמנית, יו"ר פולקסוואגן, פרדיננד פיך, מוכן לשלם 1.7 מיליארד מארקים גרמנים (919.9 מיליון דולר) תמורת רולס רויס, הצעה הגבוהה ב-200 מיליון מארק (109 מיליון דולר) מההצעה המקורית, וגבוהה ב-347.9 מיליון דולר מהצעתה של ב.מ.וו.

"פולקסוואגן חזרה לבדוק עם ויקרס את האפשרויות" אמר מוריס לעיתונאים, כאשר נשאל האם חברתו קיבלה הצעה נוספת מפולקסוואגן.

יום קודם לכן אישרה ויקרס, יצרנית מערכות הביטחון הבריטית, ובעלת רולס רויס, כי סיכמה את התנאים הראשוניים למכירת רולס רויס לב.מ.וו. בהתאם להסכם, תנהל ויקרס במהלך פרק זמן של שלושה עד ארבעה שבועות מגעים בלעדיים עם ב.מ.וו. דוברת ויקרס מסרה כי החברה לא תדון בהצעות רכש מצד גורמים אחרים, אלא אם כן יגיעו השיחות בינה לבין ב.מ.וו למבוי סתום.

"לב.מ.וו יש הסכם עקרונות שתוקפו חודש ימים, אולם זה אינו מונע מאיש להגיש הצעות", אמר מוריס שעשה אמש בברלין לצורך הצגת הדגם החדש של רולס רויס, סילבר סרף.

פולקסוואגן סירבה להגיב על הידיעה, אולם ב.מ.וו הזהירה כי תביא להפסקת ייצור דגמי הרולס רויס והבנטלי, אם תידחה הצעתה לרכישת רולס רויס. "אם הם מוכנים לקחת על עצמם את האחריות לכך, זו הבעיה שלהם", מסר יו"ר ב.מ.וו, ברנד פישטסריידר, במהלך מסיבת עיתונאים.

הוא אף חזר על האזהרות כי חברתו תפסיק לספק לרולס רויס את המנועים שהיא מייצרת עבורה, אם היא תקבל הצעת רכישה מאחת ממתחרותיה של ב.מ.וו. יצרנית הרכב הגרמנית היא הספקית היחידה של מנועים לדגמים האחרונים של רולס רויס ובנטלי.

בהתייחסו לאזהרות יו"ר ב.מ.וו, אמר מוריס כי "עדיין יש בינינו חוזה ואנו מצפים שב.מ.וו תקיים אותו על כל פרטיו. ויקרס צריכה לקבל את ההצעה הטובה ביותר למחזיקי המניות", אמר מוריס, "אולם היא איננה יכולה לסרב לקבל הצעות חדשות".

יו"ר ב.מ.וו, שהציג אמש את נתוני החברה לשנת 97', אמר כי אינו מכיר מצב שבו בעלי המניות של חברה מתעלמים מהצעות מועצת המנהלים שלה. "מבחינה היסטורית, קשה למצוא מקרים שבהם החליטו בעלי המניות בניגוד להחלטות מועצת המנהלים".

גורמים המקורבים לעיסקה טוענים כי קטנים סיכוייה של פולקסוואגן להצליח עם הצעת רכש גבוהה יותר. "ההצעה של ב.מ.וו היא טובה וסבירה, ואין כל סיבה לדחות אותה", הם מסרו.

חילוקי הדיעות המתוקשרים הביאו אמש לירידות בשערי מניות ב.מ.וו ופולקסוואגן. מניית ב.מ.וו נפלה ב-67.55 מארק (36.55 דולר) שהם %3.19, ל-2,050.94 מארק ואילו מניית פולקסוואגן נפלה ב-34 מארק, שהם %2.33, ל-1,425 מארק.

ב.מ.וו דיווחה כי רווחיה למנייה בשנת 97' הגיעו ל-69.20 מארק, עלייה מ-48.70 מארק ב-96', וזאת למרות הפסדים מתמשכים בפעילות חטיבת המנועים האוויריים ופעילות רובר. "מדובר בנתונים טובים מאוד", מסר אנליסט רכב במריל לינץ, סמית בלונ דון. "הביצועים הטובים שלהם מעלים אותם לדרגה אחת מעל כל שאר תעשיית הרכב".

רווחיה של ב.מ.וו בפעילות מותג הרכב שלה רשמו גידול של %33 ל-3.1 מיליארד מארק. בשלושת החודשים הראשונים של 98' עלו מכירות הקבוצה ב-35 ל14.4 מיליארד מארק. «סוכנויות הידיעות, ברלין, פרנקפורט «"פולקסוואגן העלתה הצעת המחיר לרולס רויס ל-919.9 מיליון דולר" «כך לפי עיתוני גרמניה; ההצעה החדשה גבוהה ב-109 מיליון דולר מהמקורית; חודשו המגעים עם ויקרס «סוכנויות הידיעות, ברלין, פרנקפורט «"פולקסוואגן העלתה הצעת המחיר לרולס רויס ל-919.9 מיליון דולר" «כך לפי עיתוני גרמניה; ההצעה החדשה גבוהה ב-109 מיליון דולר מהמקורית; חודשו המגעים עם ויקרס