20 שנות מאסר לסטיוון הופנברג, לשעבר מו"ל "ניו-יורק פוסט"

שופט פדראלי בניו-יורק גזר ביום ו' 20 שנות מאסר ו-476 מיליון דולר קנס על סטיוון הופנברג, לשעבר אחד מעשירי ניו-יורק, ובמשך תקופה קצרה הבעלים והמו"ל של העיתון "ניו-יורק פוסט". הוא הורשע בביצוע השרשרת הגדולה ביותר של מעשי הונאה בתולדות ארה"ב.

גזר הדין הוא מהעונשים החמורים ביותר שהוטלו אי פעם בארה"ב על אשמים בעבירות צווארון לבן.

הופנברג, בן 52, עמד בראש טאוארס פייננשל קורפוריישן, חברה לגביית חובות, שפשטה רגל ב-1993, לאחר שנתגלה כי הופנברג השתמש בחברה כמסווה לביצוע שרשרת ארוכה של תרמיות "פונזי", או תרמיות פירמידה.

הופנברג נמצא אשם במכירת ניירות ערך חסרי ערך, בערך נקוב של כ-450 מיליון דולר, למשקיעים בלתי מתוחכמים. הוא השתמש בחלק מהכספים לשלם ריבית למשקיעים קודמים. חלק אחר של הכספים הזרים הופנברג ל"ניו-יורק פוסט". חלק נוסף נוצל לניפוח ספרים של אימפריה פיננסית שהיתה בשליטתו.

השופט רוברט סוויס אמר, כי ההחלטה להטיל עונש כה כבד נבעה מהעובדה שהופנברג רושש 3,000 משקיעים קטנים שנתנו בו אמון.

הופנברג, שבימיו הטובים היה ידוע במאמציו לחדור לטורי הרכילות, זכה לתהילה קצרה בינואר 1993, כאשר רכש את השליטה על "ניו-יורק פוסט", שהיה נתון בקשיים פיננסיים בתחילת שנות ה-90. הוא לא האריך ימים בעיתון,בין השאר מפני שהעובדים סירבו להישמע להוראותיו. לימים נרכש העיתון ע"י רופרט מרדוק.

לאחר פשיטת הרגל של טאוארס, הודה הופנברג, באפריל 1995, בביצוע מעשי הונאה, אך לפני כמה חודשים ביקש לחזור בו מההודאה בטענה שלקה בנפשו כאשר הסכים להודות בהאשמות.

השופט דחה את הבקשה, אך ציין כי הופנברג אכן היה חולה נפש בשנות ה-70, ואף קיבל טיפול בהלם חשמלי ובתרופות נגד הזיות. במארס 1995 אובחנה אצל הופנברג תסמונת אישיות חצויה. השופט אף הודה, כי מזמן לזמן סובל ופנברג מ"אי יכולת לתפוס את המציאות בצורה מדוייקת". «מאת רן דגוני, וושינגטון «20 שנות מאסר לסטיוון הופנברג, לשעבר מו"ל "ניו-יורק פוסט" «