70 מיליון שקל נוספים יושקעו בכביש הרכבת בירושלים

היום (א') נחנך קטע מהכביש בו הושקעו 45 מיליון שקל

היום (א') חנכו שר התחבורה, יצחק לוי, וראש עיריית ירושלים אהוד אולמרט, קטע בכביש הרכבת (דרך משה ברעם) בירושלים, בו הושקעו כ-45 מיליון שקל. כביש הרכבת הוא אחד מכבישי הרוחב החשובים ביותר במסגרת תוכנית מערכת הכבישים העורקיים של ירושלים, בין שכונת גילה לדרך חברון, שממומנת על ידי משרד התחבורה והעירייה, בהתאם לתוכנית האב לתחבורה של ירושלים.

עם השלמתו של הכביש הוא יתחבר עם שד' מנחם בגין (כביש מס' 4), עם קניון ירושלים ועם גן החיות התנ"כי. בעתיד ייסללו קטעים נוספים בציר זה, אשר יתחברו לשכונת תלפיות מזרח, לכביש הטבעת המזרחית ובכיוון מערב לכביש מס' 39, אשר יוביל לבית שמש ולכביש הטבעת המערבית.

אורכו הכולל של כביש הרכבת הוא כ-9 ק"מ ועלות ביצועו תסתכם בכ-180 מיליון שקל. קטע הכביש הראשון המחבר את כביש פת-גילה עם גן החיות התנ"כי נפתח לתנועה לפני ארבע שנים ומאפשר גישה נוחה לקניון ירושלים, לאיצטדיון טדי, לגן החיות ולשכונות מערב העיר. הקטע החדש תלפיות-כביש פת-גילה, שנחנך היום, הוא באורך של כ-2 ק"מ. רוחבו כ-30 מטר והוא כולל שני נתיבים עם שני מסלולים לכל כיוון. בקטע זה נבנו שני גשרים באורך של כ-200 מטר. גשר אחד נבנה מעל פסי הרכבת וגשר שני מעל שכונת בית צפפה.

את שני הגשרים של מחלף בית צפפה ביצעה חברת רמט. גשר אחד, מעל מסילת הרכבת, באורך 65 מטר, והשני באורך 21 מטר, בסגנון אדריכלי של מצודה רומית.

כביש הרכבת המזרחית, שיבוצע בעתיד כהמשך לפרוייקט זה, יכלול המשך סלילת הכביש מזרחה וחיבורו לשכונת תלפיות מזרח. עם ביצוע קטע כביש זה, תשופר נגישות תושבי תלפיות מזרח לדרך חברון, לדרום ולמערב העיר, וכן יינתן פתרון תחבורתי לתושבי השכונות ארנונה, צור באחר ולקיבוץ רמת רחל. אורכו של הקטע המזרחי יהיה כ-2 ק"מ. עלות ביצועו תהיה כ-70 מיליון שקל. המיכרזים לקבלני תשתית יפורסמו בשבועות הקרובים. « «70 מיליון שקל נוספים יושקעו בכביש הרכבת בירושלים «היום (א') נחנך קטע מהכביש בו הושקעו 45 מיליון שקל