9 חברות לייצור ושיווק של צינורות פוליאתילן מואשמות ביצירת קרטל

על פי כתב האישום, הביאו החברות לעלייה חדה ומתואמת במחירי הצינורות בשוק מאז 1994

כתב אישום כנגד 9 חברות המייצרות או משווקת צינורות פוליאתילן לחשמל, תקשורת ותיעול, וכנגד 13 מנהלים בחברות אלו, הוגש היום (ג') לבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי הממונה על הגבלים עיסקיים, ד"ר יורם טורבוביץ, באמצעות עו"ד משה הכהן.

בכתב האישום נאשמים התאגידים והמנהלים ביצירת הסדר כובל לא חוקי החל מ-1994. החברות הנאשמות הן אהליך יעקב, פוני פלסט, פלסטיקת א.ש.פלס, קאסם פלס, סמי פלס, פלסים, מפלס, מצר תעשיות, מצר פלס.

על פי כתב האישום בחודש מארס-יוני 1994, על רקע ירידה חדה במחירי הצנרת, נערכו במלון דן קיסריה, במלון בית מימון בזכרון יעקב ובמסעדות באיזור חדרה פגישות, שבהן השתתפו מנהלים מטעם החברות הנ"ל, או נציגים ויצרני צנרת שעסקו בשיווק. בפגישות הללו הציג יעקב הרץ את עצמו בפני המשתתפים כמנהל חברה, המעוניינת לשמש כחברת שיווק צנרת, אשר השיווק דרכה יקטין את עלויות היצרנים ויפחית את התחרות בתחום המחירים.

בעקבות הפגישות סוכם בין היצרנים העיקריים והיצרנים הנילווים, כי החברה של הרץ תקנה מכל אחד מהיצרנים ומכל ספק אחר של, צנרת מוצרים מתוצרתם בהנחה של %46 ממחירם במחירון, ותמכור אותם ללקוחותיה בהנחה מירבית של %33. ההסכמות הללו נועדו להביא לעלייה חדה ומתואמת במחירי הצנרת בשוק.

כתב האישום מציין כי החברה הפכה למשווקת בלעדית של הצנרת, וכי החברה התחייבה מראש לרכוש מכל אחד מהיצרנים כמות קבועה של צנרת. כל אחד מהיצרנים הנילווים התחייב שלא ליצור צנרת מעבר למכסה. עוד התברר, לטענת המדינה, כי החברה קיימה מנגנון פיקוח על הייצור ועל הנהלת החשבונות של היצרנים הנילווים, ובו פקחים שהיו רשאים לערוך ביקורות פתע במפעלים. «מאת שמואל דקלו «9 חברות לייצור ושיווק של צינורות פוליאתילן מואשמות ביצירת קרטל «על פי כתב האישום, הביאו החברות לעלייה חדה ומתואמת במחירי הצינורות בשוק מאז 1994