אאורה תגייס 17 מיליון שקל; לאומי ושות' תקבל %5 מהם

למרות שההנפקה אינה מובטחת בחיתום, שיעור ההוצאות מגיע ל-%10 מהתמורה

חברת אאורה, שבשליטת בועז משעולי ונפתלי וקס, תנסה לגייס בשבוע הבא 17 מיליון שקל בהנפקת מניות. אאורה פרסמה היום את תשקיף ההנפקה, שממנו עולה כי מחיר המינימום בהנפקה עומד על 26 שקל למניה נמוך ב-%24 מ-34 שקל - מחיר המניה הבוקר בבורסה.

עד לשלב המאזנות עוד הספיק מחיר המניות בבורסה לרדת היום ב-%5, לפני שהמסחר בהן הופסק עקב הגשת התשקיף.

בניגוד למניות הנסחרות בבורסה, השוק הראשוני עדיין לא התאושש מהמשבר שאליו הוא נקלע בשנים האחרונות. למעשה, מדובר בהנפקה ראשונה זה שנים, שבה יונפקו מניות של חברה סחירה בבורסה, בהצעה לציבור ולא בדרך של זכויות.

אאורה לא "מתבלת" את ההנפקה באופציות, שבעבר שימשו לשיפור השיווק של הנפקות, והיא גם אינה מנצלת את האפשרות שנפתחה מחדש בתחילת השנה, לקבוע מחיר מקסימום למניות בהנפקה.

הזמן הקשה שבו יוצאת אאורה בהנפקה בא היטב לידי ביטוי ברמת ההוצאות שלה: למרות שההנפקה אינה מובטחת כלל בחיתום, שיעור ההוצאות הכרוכות בה גבוה למדי, והוא יסתכם ב-1.7 מיליון שקל - %10 מהתמורה המינימלית בהנפקה. מחצית מסכום זה, צפוי לקבל בנק ההשקעות לאומי ושות'.

לאומי ושות' משמש רשמית כיועץ ההנפקה, אולם הוא יסייע גם בשיווק ניירות הערך. תמורת שירותיו יקבל הבנק %4 מתמורת ההנפקה ועוד 50 אלף דולר. בהנחה של גיוס מלא במחיר המינימום, מדובר ב-850 אלף שקל. «שלמה פרידמן «אאורה תגייס 17 מיליון שקל; לאומי ושות' תקבל %5 מהם «למרות שההנפקה אינה מובטחת בחיתום, שיעור ההוצאות מגיע ל-%10 מהתמורה