אבי דותן פורש מתפקיד מנכ"ל חברה תשתיות נפט וימונה למנכ"ל פי גלילות

יעסוק בהעתקת אתרי החברה מת"א וירושלים, בעקבות המלצות הוועדה בראשותו

מנכ"ל החברה הממשלתית לתשתיות נפט ואנרגיה, אבי דותן, יפרוש מתפקידו וימונה למנכ"ל פי-גלילות. דותן הודיע אמש (ג') לשר התשתיות, אריאל שרון, וליו"ר דירקטוריון החברה לתשתיות נפט, נח כנרתי, כי החליט לפרוש מתפקידו, לאחר ארבע שנות כהונה. כך נודע ל"גלובס".

דותן כיהן במהלך השנה האחרונה גם כיו"ר הדירקטוריון של חברת פי גלילות. נודע, כי לאחרונה פנו ראשי שלוש חברות הדלק הוותיקות, פז, דלק וסונול, לדותן, והציעו לו לכהן כמנכ"ל החברה.

דותן החליט לקבל את התפקיד, ואתמול (ג') אושר מינויו בישיבת הדירקטוריון. דותן התפטר מתפקיד היו"ר וייכנס מיידית לתפקידו כמנכ"ל. יצויין, כי הוא לא השתתף בישיבה בה הוחלט על מינויו למנכ"ל.

דותן עמד בראש ועדה שמינה שרון, ושהמליצה באחרונה למשרד התשתיות על חלופות להעתקת פי גלילות. דו"ח הוועדה אומץ במלואו על ידי שרון. למעשה, יפעל דותן ליישום ההמלצות של הוועדה שהוא עצמו עמד בראשה.

להערכת גורמים במשק האנרגיה, יש קשר בין החלטתו של דותן לעזוב את חברת תשתיות נפט ואנרגיה, לבין ההחלטה על כך שתשתיות הגז הטבעי לא יהיו בידי חברות ממשלתיות, כפי שפורסם אתמול ב"גלובס".

סמנכ"ל ההנדסה בחברת תשתיות נפט ואנרגיה, יצחק גרוס, ישמש כמ"מ של דותן, עד אשר ימנה שרון מחליף לתפקיד. נח כינרתי יכהן כמ"מ יו"ר פי גלילות. «מאת דוד חיון «אבי דותן פורש מתפקיד מנכ"ל חברה תשתיות נפט וימונה למנכ"ל פי גלילות «יעסוק בהעתקת אתרי החברה מת"א וירושלים, בעקבות המלצות הוועדה בראשותו