אבי צור, שהורשע בקבלת שוחד ובהפרת אמונים, מועמד לתפקיד "מתאם מיוחד" במשרד התשתיות

הורשע לפני כ-3 שנים בהקשר לפרשיית גיוס תרומות לליכוד לקראת הבחירות ב-84'

אבי צור, שכיהן בעבר כעוזר לסגנו של שר החקלאות, והורשע בפלילים לפני שלוש שנים, מועמד לתפקיד מתאם מיוחד במשרד התשתיות. כך נודע ל"גלובס". בימים אלה עוסקים במשרד בהגדרת תפקידו המדוייק של צור, הנחשב כמקורב לשר התשתיות, אריאל שרון.

צור הורשע לפני כשלוש שנים בשלושה פריטים של קבלת שוחד ובשני פריטים של הפרת אמונים וכן בהדחה בחקירה. ההרשעה היתה במסגרת המשפט בו הורשע גם סגן השר לשעבר, מיכאל דקל. צור שימש כעוזרו של דקל לענייני התיישבות.

צור הורשע בכך שקיבל מזנון ורהיטים לביתו בחולון מסוחר הקרקעות הערבי, אחמד עודה, שפעל בשטחים. בית המשפט לא קיבל את טענותיו של צור כי שילם עבור המוצרים וכן כי המזנון התקבל אחרי שסיים את תפקידו במשרד החקלאות.

צור גם הורשע בכך שהדיח את עודה לשקר בנושא המזנון שסופק לו. בפסק הדין הזכיר השופט פגישה שאירגנו דקל וצור ליזמים ולסוחרים עם ראש הממשלה דאז, יצחק שמיר, פגישה שבסיומה עזבו שמיר ודקל את המקום והשאירו לצור את מלאכת גיוס התרומות עבור הליכוד.

כמו כן, ציין השופט כי בנוסף לתרומות שנתן, איפשר עודה לצור להשתמש באוטובוס שלו לצורך המבצע "אנו ממשיכים" של הליכוד, שהביא אזרחים ישראליים לסייר ביהודה ושומרון.

צור נידון לשנת מאסר בפועל ול-50 אלף שקל קנס. המעשים נעשו בתקופה שלפני הבחירות לכנסת בשנת 84', כאשר דקל וצור גייסו תרומות לליכוד מבעלי עניין בקרקעות בשטחי יו"ש.

צור טען להגנתו, במהלך המשפט, כי ביצע את מעשיו עקב חוסר נסיונו הציבורי. בגזר דינו אמר השופט, כי הוא מתחשב בעינוי הדין שעבר צור. יצויין, כי דקל קיבל קנס של 50 אלף שקל.

צור מונה לתפקיד סמנכ"ל רשות הנמלים והרכבות בזמנו של שר התחבורה משה קצב, ופרש מתפקידו בתקופת כהונתו של השר ישראל קיסר, ולאחר הרשעתו בדין.

צור סירב להגיב על הידיעה. שרון אמר בתגובה ל"גלובס": "אם צור יקבל תפקיד במשרד, נודיע על כך בהמשך כפי שאנו מודיעים על כל מינוי. בינתיים צור מצטרף לסיורים שלי".

יצויין כי צור נלווה אתמול (א') לסיור של שרון ברמת הגולן. «מאת דוד חיון «אבי צור, שהורשע בקבלת שוחד ובהפרת אמונים, מועמד לתפקיד "מתאם מיוחד" במשרד התשתיות «הורשע לפני כ-3 שנים בהקשר לפרשיית גיוס תרומות לליכוד לקראת הבחירות ב-84'