אבי-יצחק במשטרה: דרעי אמר לגבי בראון ש"הפעם המצב שונה בנוגע לעיסקת טיעון"

אישר בבית המשפט, כי בינו לבין דרעי - שהיה אז לקוחו - התנהלה שיחה "ברשמקול שהמשטרה שמעה"

עו"ד דן אבי-יצחק אישר, כי המשטרה האזינה לשיחה שהתקיימה בינו לבין לקוחו לשעבר, ח"כ אריה דרעי, בנוגע לבקשת המשטרה מדרעי לוותר על חסיון יחסי עו"ד-לקוח בפרשת מינוי היועץ המשפטי לממשלה.

אבי-יצחק אמר בבית משפט השלום בת"א, כי בינו לבין דרעי היתה שיחה "ברשמקול שהמשטרה שמעה", וכי הוא ביקש להסביר לדרעי את ההליך שהתנהל בבית המשפט בין אבי-יצחק לבין הפרקליטות, שביקשה מבית המשפט לחייב את אבי-יצחק להשיב על שאלות חוקרי המשטרה. אבי-יצחק אמר, כי בסופו של דבר ויתר דרעי על החיסיון בכל הנוגע להליכי המינוי של רוני בר-און, כולל הרקע להליכים אלה.

עוד העיד אבי-יצחק, כי דרעי אמר לו, ש"הפעם המצב שונה ביחס לאפשרות להגיע לעיסקת טיעון", כאשר הוא מתכוון למינויו של בר-און. לדברי אבי-יצחק, גם אמר לו דרעי, כי בידיו הקלטה של שיחה שניהל עם בר-און.

היום (א') הסכימה הפרקליטות להסיר באופן חלקי את צו איסור הפרסום שהוטל על ההודעות שנמסרו על ידי אבי-יצחק לחוקרי המשטרה בפרשה. עם זאת, נותר על כנו צו איסור הפרסום, הנוגע לחלק מההליכים וההחלטות שהיו בפני בית המשפט, וכן בכל הנוגע להבעות הדעה שמסר אבי-יצחק על המועמדים לכהונת היועץ המשפטי.

הפרקליטות הסכימה להתיר לפרסום, כי אבי-יצחק, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומנכ"ל משרדו, אביגדור ליברמן, ניהלו ביניהם שיחות ומגעים ביחס למינוי היועץ המשפטי לממשלה. כמו כן הותר לפרסם, כי אבי-יצחק חוייב בידי בית המשפט להשיב על שאלות חוקרי המשטרה במלואן. זאת, לאחר שהוא הציג תנאים למתן תשובות על מספר שאלות בעניין שיחות שהיו לו בנוגע לפרשת מינוי היועץ המשפטי עם דרעי.

הפרקליטות טענה, כי על השיחות בין אבי-יצחק לדרעי לא חל חיסיון כלשהו, ואין להם קשר ענייני לשירות המקצועי שניתן על ידי עו"ד ללקוח. במיוחד, טענה המדינה, אמורים הדברים בשיחות בין אבי-יצחק לנתניהו וליברמן. עוד טענה הפרקליטות, כי אם מתעורר חשד לביצוע עבירה פלילית, כמו במקרה הנוכחי, לא חל החיסיון בין עו"ד ללקוח. כמו כן הותר לפרסם, כי אבי-יצחק חוייב למסור כל מידע וראיות, הקלטות ואינפורמציה אחרת בפרשה זו לידי המשטרה.

בנימוקיה אמרה טליה ששון, מנהלת המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה, כי מן הראוי שעיקרי ממצאי החקירה יובאו לידיעת הציבור. לדבריה, צו איסור הפרסום בנוגע לתוכן הודעותיו של אבי-יצחק עלול לעמוד למכשול בפירוט עמדתם המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטת המדינה ונימוקיהם.

בנוגע להבעות דעה של אבי-יצחק על מועמדים שונים לכהונת היועץ המשפטי, אמרה ששון, כי אין מקום וצורך לחושפם לידיעת הציבור, מאחר שחשיפה זו עלולה לפגוע שלא לצורך באותם אישים. «מאת יצחק דנון «אבי-יצחק במשטרה: דרעי אמר לגבי בראון ש"הפעם המצב שונה בנוגע לעיסקת טיעון" «אישר בבית המשפט, כי בינו לבין דרעי - שהיה אז לקוחו - התנהלה שיחה "ברשמקול שהמשטרה שמעה"