אגודת העיתונאים: יש להבטיח לעיתונאים חופש מלא לעבור מעיתון לעיתון

מצטרפת להליך המשפטי בין "הארץ" לגלית חמי, שעברה ל"ידיעות"

אגודת העיתונאים הודיעה על הצטרפותה להליך המשפטי המתנהל בין עיתון "הארץ" לעיתונאית גלית חמי, שעברה ל"ידיעות אחרונות". "הארץ" ביקש למנוע העסקתה של חמי ב"ידיעות", בטענה כי בחוזה העבודה שלה היא התחייבה לאי-תחרות.

אגודת העיתונאים טוענת, באמצעות עו"ד מלי ורוצלבסקי, כי להליך תקדימי זה השלכות רחבות היקף על חופש העיתונות בישראל. לטענתה, יש להכריע בו תוך מתן המשקל הראוי לפגיעה האפשרית בעיקרון העל של חופש העיתונות.

האגודה טוענת, כי אין כל מקום לאכוף תניית אי-תחרות בין עיתון לעיתונאי, ויש להבטיח חופש מלא לעיתונאים לעבור מעיתון לעיתון, לבצע את עבודתם ולהביע את עמדותיהם במקום אשר יבחרו.

"הגבלה על יכולתו של עיתונאי לעבור מעיתון לעיתון משמעה פגיעה ישירה בחופש של העיתונאי לבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר. מתוך כך, לא רק חופש העיתונאי נפגע, אלא גם חופש העיתונות", טוענת האגודה.

כן טוענת האגודה, כי "אין כל ידע סודי או סודות מסחריים בתחום הכתיבה העיתונאית, השייכים לעיתון מסויים והמצדיקים הגבלת מעברו של עיתונאי לעיתון אחר. ... מקורות מידע עיתונאייים הינם מקורות אישיים של העיתונאי ולא של מערכת העיתון בה הוא עובד".

עוד טוענת האגודה, כי חתימתו של העיתונאי על סעיף אי-תחרות מהווה תנאי מקפח ומפלה, הפוגע ישירות בעיתונאי ובפרנסתו, ללא הצדקה עניינית. «מאת הדס מגן «אגודת העיתונאים: יש להבטיח לעיתונאים חופש מלא לעבור מעיתון לעיתון «מצטרפת להליך המשפטי בין "הארץ" לגלית חמי, שעברה ל"ידיעות" «מאת הדס מגן «אגודת העיתונאים: יש להבטיח לעיתונאים חופש מלא לעבור מעיתון לעיתון «מצטרפת להליך המשפטי בין "הארץ" לגלית חמי, שעברה ל"ידיעות"