אייזנברג מעביר את גונן שגב מהטיפול בתחום האנרגיה בסין לסחר בקוריאה

הערכות: השינוי בתפקיד - בעקבות הביקורת הציבורית על העסקת שר האנרגיה לשעבר בנושאי אנרגיה

שאול אייזנברג החליט להעביר את שר האנרגיה לשעבר, גונן שגב, מהטיפול בענייני אנרגיה בהם עוסקת קבוצת אייזנברג בסין, לטיפול בענייני סחר בקוריאה. כך נודע ל"גלובס".

גורמים בכירים במשק האנרגיה אמרו, כי אייזנברג נקט בצעד זה על רקע הביקורת הציבורית החריפה שנמתחה על העסקת שגב בענייני אנרגיה, מיד לאחר שסיים את תפקידו כשר האנרגיה. "אייזנברג סבר משום מה שהשטח נקי, ושלשגב האישורים הנדרשים כדי לפעול גם במשק האנרגיה", אמרו גורמים אלה.

התנועה למען איכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, מיכאל בן-יאיר, בדרישה להפסיק את העסקתו של שגב בתחומי אנרגיה, לאחר שנחשף כי שגב עומד להגיע לארץ בלוויית משלחת של חברת הנפט הלאומית של סין, אשר נפגשה עם ראשי חברות אנרגיה בארץ.

כפי שפורסם ב"גלובס", שגב ביטל את בואו לארץ עם המשלחת. "גלובס" פירסם עוד, לפני כחודש, כי שגב הצטרף לאייזנברג בנסיעה לקטאר, שעסקה בענייני אנרגיה, שבועות ספורים לאחר שסיים את כהונתו כשר אנרגיה, כהונה במהלכה ניהל מגעים רבים עם שלטונות קטאר.

"גלובס" פירסם בעבר, כי היועץ המשפטי לממשלה בודק את נושא העסקתו של שגב בקבוצת אייזנברג, לנוכח העובדה ששגב לא פנה אליו לקבלת אישור לעבוד בקבוצת אייזנברג, למרות הנחיות שהעביר בן-יאיר לשרי הממשלה הקודמת, לפני תום כהונתם.

במהלך כהונתו כשר האנרגיה, ניהל שגב מגעים רבים עם אייזנברג בענייני אנרגיה, כגון בעניין עתיד הזיכיון של בתי הזיקוק, בו שותפה החברה לישראל, בעניין הקמת תחנות כוח ובנושא המשך השותפות של כי"ל (שבשליטת אייזנברג) בחברת פמ"א (פיתוח משאבי אנרגיה).

היום לא ניתן היה להשיג את תגובתם של אייזנברג ושגב. «מאת דוד חיון «אייזנברג מעביר את גונן שגב מהטיפול בתחום האנרגיה בסין לסחר בקוריאה «הערכות: השינוי בתפקיד - בעקבות הביקורת הציבורית על העסקת שר האנרגיה לשעבר בנושאי אנרגיה