איל ההון הצרפתי פרנסואה פינו רכש %29 מבית המכירות כריסטיס

פינו חולש על אימפריית עסקים הכוללת את רשת השיווק פינו-פרנטן ומותגי קומברס וסמסונייט

פרנסואה פינו, 61, מאנשי העסקים העשירים ביותר בצרפת, ואספן של יצירות אמנות מודרנית, רכש נתח בעלות של %29.1 בבית המכירות הפומביות כריסטי'ס אינטרנשונל.

פינו, החולש בין היתר על כמה חברות אמריקניות נודעות, איננו מגלה בכמה רכשה חברת האחזקות שלו "ארטמיס" מחברת "אבל" של מהמשקיע ג'וזף לואיס מברמודה, את נתח הבעלות האמור. אך לפי שער הסגירה של מניית כריסטי'ס בבורסת לונדון אתמול (ג') שווי %29 מכריסטי'ס הוא 243.4 מיליון דולר. המניה עצמה רשמה אתמול עלייה של %4.8.

חרף השגשוג בשוק האמנות העולמי העיבה לאחרונה על כריסטי'ס אי-ודאות לגבי הבעלות עליה. בדצמבר האחרון ניסה בנק ההשקעות הבינלאומי SBC- וארבורג להוביל קונסורציום של משקיעים במהלך שנועד לרכוש את החברה ולהפוך אותה לפרטית, אך הנהלת כריסטי'ס דחתה את ההצעה כנמוכה מדי והעניין נפל.

מנהלי ארטמיס נמנעו מלהשיב על השאלה אם פינו עשוי לבקש להגדיל את חלקו מעבר לסף ה-%30, שיאפשר לו, לפי חוק ניירות-הערך הבריטי, להגיש הצעת רכישה מלאה.

רכישת בעלות בכריסטי'ס היא מהלך ראשון של ארטמיס בעולם האמנות, אך עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של פינו, המחפש לרכוש חברות בעלות מותג יוקרתי ואיכות מוצרים גבוהה.

ב-20 השנים האחרונות הפך פינו עסק רהיטים פרובינציאלי בצרפת לאימפריה החולשת על נכסים בשווי של קרוב ל-12 מיליארד דולר, כולל רשת השיווק הידועה פינו-פרינטן-רדו, וכן חברות אמריקניות, כולל מותגי הנעליים קונברס ופלורשהיים והמזוודות סמסונייט.

מכירות בפאריס

כניסת פינו לכריסטי'ס עשויה לשרת היטב את כוונתה להתרחב אל שוק המכירות עתיר הפוטנציאל של צרפת. בשל שיטה מוזרה של פיקוח ממשלתי נאלצות כיום כריסטי'ס ויריבתה סותבי'ס לנהל את מכירותיהן הפומביות במונקו. מכירות פומביות בפאריס עשויות להתחרות עם אלה של לונדון, לדעת מומחים.«מאת אליהו חסין«איל ההון הצרפתי פרנסואה פינו רכש %29 מבית המכירות כריסטיס«פינו חולש על אימפריית עסקים הכוללת את רשת השיווק פינו-פרנטן ומותגי קומברס וסמסוניי