אינדונזיה הפסיקה בשבועות האחרונים מתן אישורי כניסה לתיירים מישראל

הערכות: הנפקת הוויזות הופסקה בשל מערכת הבחירות באינדונזיה

אינדונזיה הגבילה לפני מספר שבועות מתן אשרות כניסה לישראלים בודדים, ומעכבת גם מתן אשרות לקבוצות. לפי הערכות, קשורות ההגבלות לבחירות שיתקיימו באינדונזיה ב-29 במאי.

אינדונזיה היא המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, עם 180 מיליון תושבים. מערכת הבחירות במדינה סוערת ואלימה, ובעצרות בחירות המוניות של האופוזיציה נהרגו ונפצעו עשרות אנשים. בעקבות זאת, מדווחות סוכנויות הידיעות על ירידה גדולה בהתעניינות של משקיעים במדינה.

אינדונזיה היא אחד היעדים הפופולריים ביותר השנה אצל סוכני הנסיעות בארץ, ונחשבת יעד מועדף למכירה אצל הסיטונאים, ביניהם משולש הזהב, מסעות, סביב העולם, אופיר טורס, נתור, סקאיי הכיכר, החברה הגיאוגרפית ואחרים. לפי הערכה, יצאו לאינדונזיה כ-3,000 איש בשנה בקבוצות וכבודדים, רובם אנשי עסקים.

מנכ"ל נתור, מיור כספי, אישר כי לפני כששה שבועות נעצרה הנפקת הוויזות לבודדים, ולפני שלושה שבועות הפסיקו לתת ויזות גם לקבוצות. עם זאת, מנכ"ל משולש הזהב, ניסו קדם, אמר ל"גלובס", כי לקבוצות אין בעיה להיכנס לאינדונזיה, ועל בודדים מוטלת הגבלה ישנה, שלא הופעלה עד היום, לפיה יש להיכנס למדינה בקבוצה בת 5 אנשים לפחות, אשר אחד מהם נושא דרכון לא ישראלי.

פתיחת המדינה לתיירות מישראל נעשתה בסוף 93'. לאינדונזיה אין נציגות בארץ, והנפקת הוויזות נעשית על-ידי סוכני נסיעות בלבד. עלות אשרת הכניסה גבוהה במיוחד, ונעה בין 250-185 דולר, לפי גודל הקבוצה וסוכן הנסיעות.

בהיעדר יחסים דיפלומטיים רשמיים בין ישראל ואינדונזיה, תהליך הנפקת הוויזות מורכב: יש להזמין את הוויזה באמצעות סוכן בארץ, שיש לו קשר ישיר עם נציגות באינדונזיה, כחודש לפני ההגעה המתוכננת. הדרכונים נשלחים לאינדונזיה, ולאחר אישור הוויזה, יש לקבלה אישית על-ידי הנוסע בבנגקוק, סינגפור או סידני, לאחר שהות של יומיים לפחות במקום. מתן הוויזה מותנה ברכישת שירותי קרקע מלאים מראש בארץ. «מאת אביבה קרול «אינדונזיה הפסיקה בשבועות האחרונים מתן אישורי כניסה לתיירים מישראל «הערכות: הנפקת הוויזות הופסקה בשל מערכת הבחירות באינדונזיה