אל-אופ תאורגן מחדש בארבע חטיבות עיסקיות עצמאיות בתוספת חטיבות מטה

הנהלת החברה רואה את שוק אסיה-פסיפיק כחשוב ביותר עבורה

חברת אל-אופ, שבבעלות משפחת פדרמן, גיבשה תוכנית אסטרטגית לשינוי אירגוני בחברה, המיושם החל מאתמול (א'). כך מסרו ל"גלובס" מנכ"ל אל-אופ, יעקב תורן, ויו"ר החברה, מיכאל פדרמן. במסגרת השינוי אורגנה החברה כקבוצת חברות ובחטיבות עיסקיות על פי לקוחות ושווקים.

המבנה החדש של אל-אופ יושתת על ארבע חטיבות עיסקיות, שכל אחת מהן תנהל את עסקיה באופן עצמאי. הקבוצה המובילה תהיה חטיבת "אל-אופ ישראל", שתפעל מול מערכת הביטחון וצה"ל, שהוגדרו כמרכז הכובד בפעילות אל-אופ. אל-אופ ישראל תהיה אחראית על מערך הפיתוח, הייצור וההרכבות של מערכות החברה ומוצריה, ותהיה ממונה על מכלול היחסים עם צה"ל ומערכת הביטחון. בראש הקבוצה יעמוד אבי אזרד.

חטיבת "אל-אופ אסיה-פסיפיק" תתמקד בשיווק ובפיתוח העסקים באיזורים אלה, שהנהלת אל-אופ הגדירה כבעלי חשיבות אסטרטגית, כפוטנציאל העיסקי המרכזי וכשוק היעד הראשון במעלה של החברה. בראש הקבוצה יעמוד יעקב אלון.

חטיבת "אל אופ צפון אמריקה" תפעל באמצעות החברות הבנות של אל-אופ בארה"ב, כולל O.D.I ,AL-OP-US ו-KOLLSMAN, שנרכשה באחרונה על ידי אל-אופ.

חטיבת "אל-אופ מערכות אזרחיות" תרכז את כל הפעילויות האזרחיות באל-אופ ואת ההסבה של טכנולוגיה צבאית לשימושים אזרחיים. במסגרת החטיבה יופעלו החברות הבנות של אל-אופ בתחומים אלה, ביניהן אופ-גל, פרוטוניקס, טרה ו-FCM הפועלת בגרמניה. בראש החטיבה יעמוד חיים רוסו.

בנוסף לארבע החטיבות העיסקיות, יפעלו בהנהלת הקבוצה שני אגפים, שיתוו את האסטרטגיה של החברה, תוך תיאום הפעילויות בין החטיבות השונות. אגף "שיווק ופיתוח עיסקי" יהיה אחראי על עיצוב אסטרטגיה שיווקית תחרותית, קביעת מדיניות הניהול במחקר והפיתוח ובטכנולוגיות ולסינגריה בין החברות הבנות והחטיבות בקבוצה.

לאגף תהיה אחריות ישירה לשיווק בכל אירופה, אמריקה הדרומית ואפריקה, והאחריות להנחיית הפעילות בתחום הבטחוני של החברות הבנות - המ"מ אורטק ואופ-גל. בראש האגף יעמוד יוסי גספר. אגף "כספים וכלכלה" יתווה את המדיניות הכלכלית-עיסקית, ויהיה אחראי לניהול הכספי של הקבוצה, לגיוס הון ולבדיקת הכדאיות הכלכלית של פרוייקטים אסטרטגיים, כולל ריכוז תוכניות העבודה השנתיות והתקציב השנתי. בראש הקבוצה יעמוד עופר לביא.

לדברי תורן, "בתחום הצבאי, אנו צופים התרחבות בנושאי התצפית, הצילום האווירי והחישה מרחוק, ובתחום האזרחי נעמיק את פעילותנו בתחומי המכשור הרפואי, מחשבי-על ומערכות מיון אוטומטיות". בייעוץ בעיצוב המבנה האירגוני החדש סייעה חברת G.M.B.S, בהנהלת ד"ר גדעון שטיאט. «מאת דרור מרום «אל-אופ תאורגן מחדש בארבע חטיבות עיסקיות עצמאיות בתוספת חטיבות מטה «הנהלת החברה רואה את שוק אסיה-פסיפיק כחשוב ביותר עבורה