אלביט חתמה על חוזה להשבחת מסוקים ומטוסים ברומניה ב-135 מיליון דולר

אחרי תקופה ארוכה בה לא הצליחה אלביט לדווח לציבור על חוזה בהיקף משמעותי בו זכתה להשבחת כלי טיס, היא מודיעה על קבלת חוזה להשבחת מסוקים ומטוסים ברומניה בהיקף כולל של 135 מיליון דולר.

אלביט חתמה על חוזה עם התעשייה האווירית הרומנית לביצוע פרויקט להשבחת מסוקים הנמצאים בשירות חיל האוויר הרומני. ההיקף הכולל של פרויקט זה הוא 100 מיליון דולר והוא יושלם עד שנת 2001. השלב הראשון של פרויקט השבחת המסוקים יוקדש לפיתוח המסוק המושבח ואספקה של מסוקים ראשונים, והיקפו הכספי הוא כ-20 מיליון דולר.

אלביט מציינת כי ההתקשרות החוזית לביצוע החוזה הושלמה עתה בזכות השלמת הסדר מימון לפרויקט. והסדרי מימון הם נושא בכותרות בכל הקשור לחיל האוויר הרומני. אלביט חתמה כבר במאי 93' עם חיל האוויר הרומני על חוזה בהיקף של 300 מיליון דולר להשבחת מטוסי המיג 21 שלו. חוסר יכולת לגבות את החוזה בערבויות כספיות לא איפשר לאלביט לצרפו לצבר ההזמנות שלה.

אבל עתה מדווחת אלביט כי פרויקט השבחת מטוסי המיג 21 כבר נכנס לשלב ההצטיידות הסדרתית - שבו כמובן נמצא הכסף הגדול - וזאת בעקבות סיום שלב הפיתוח וביצוע מוצלח של טיסות ניסוי של מטוסי אב-טיפוס. יתרה מזאת, ממשלת רומניה החליטה להרחיב את החוזה הקיים בהיקף של 35 מיליון דולר נוספים, וביצועו צפוי להימשך עד שנת 2001.

הפעילות הצבאית של אלביט צמחה מתחילת העשור בקצב מואץ, עד לרמה של 297 מיליון דולר ב-95', בעיקר בזכות שורה של עסקאות השבחת מטוסים ומסוקים בהן זכתה. החברה פועלת בפרויקטים אלו כמנהלת פרויקט (אינטגרייטור) והצורך להיעזר בשורה של קבלני משנה גורם לכך שפעילות זו מתאפיינת בשולי רווח נמוכים.

בחצי הראשון של השנה הציגה החטיבה הצבאית של אלביט ירידה של %11 בהכנסות ל-133 מיליון דולר, כאשר רווחיה ירדו ב-%27 ל-7.69 מיליון דולר. «מאת עמנואל תימור «אלביט חתמה על חוזה להשבחת מסוקים ומטוסים ברומניה ב-135 מיליון דולר «