אלישרא זכתה במיכרזים בהיקף 80 מיליון דולר באוסטרליה, ונצואלה וגרמניה

מנכ"ל החברה: משרד הביטחון חייב ליזום לאלתר הקמת חברה אחת בתחום הל"א

מנכ"ל חברת אלישרא, אבנר רז, תקף היום (ג') את משרד הביטחון, אשר לדבריו אינו עושה די כדי להביא לאיחוד התעשיות הבטחוניות העוסקות בתחומים זהים. רז טען, כי יש להקים לאלתר חברה ישראלית אחת לתחום מערכות הלוחמה האלקטרונית (ל"א) אשר תהיה אחת משלוש החברות הגדולות בעולם בתחום זה.

"משרד הביטחון האמריקני", אמר רז, "מימן מכיסו את איחודי התעשיות הבטחוניות בארה"ב, שהפכו מודל לחיקוי בכל העולם. ללוקהיד-מרטין, לדוגמא, הוענקו מיליארד דולר להשלמת איחוד עם קונצרן נורתרופ-גרומאן.

"בישראל פועלות שלוש חברות בענף הלוחמה האלקטרונית - אלישרא, אלתא ורפא"ל, ולא נעשה כל מאמץ רציני לאחדן. ראוי להתייחס לרעיון הזה ברצינות, בהתחשב בכך ששוק הל"א בעולם הוא 5 מיליארד דולר לשנה.

"מצב התעשיות הבטחוניות בארץ הוא לא טוב, ונוצר מצב שבגלל התחרות אין רווחים, למרות חוזים יפים. נוצר גם מצב רע של חוסר בכוח אדם. ממוצע הגיל כיום הוא 50-45 שנה, ולא מגיעים צעירים בגלל התדמית הרעה של התעשיות. בעוד 10 שנים, כל התעשיות הבטחוניות ייצאו לפנסיה, והענף עלול להידרדר".

רז גילה, כי אלישרא נבחרה לספק לחיל האוויר של אוסטרליה מערכות ל"א למסוקי סיור ימיים, בהיקף 40 מיליון דולר. המערכות יותקנו במסוקי סי-הוק וסיספרייט, וישמשו לזיהוי ואיסוף מידע מודיעיני, ולהרתעה בלייזר. אלישרא גברה בהתמודדות על חברת לוטון האמריקנית, והוא צופה להרחבת האספקה גם למטוסים של חיל האוויר האוסטרלי.

כמו כן זכתה אלישרא במיכרז לאספקת מערכות התראה פסיביות למסוקי יסעור ובלק-הוק של ישראל. לדברי רז, החוזה משפר משמעותית את סיכויי החברה לספק מערכות דומות למדינות אירופה, המשתתפות בכוחות שמירת השלום של האו"ם, ולמדינות באסיה שהביעו בהן התעניינות.

אלישרא הצליחה לראשונה גם למכור מערכות לגרמניה, שציידה את מסוקי היסעור שלה במערכות שישפרו את ביטחונם של המסוקים הפועלים בבוסניה מול איומי טילים. היקף החוזה 15 מיליון ד'.

כמו כן זכתה אלישרא במיכרז בהיקף 25 מיליון דולר להשבחת מערכות ל"א במטוס אף-16 של ונצואלה. המערכות הישראליות יחליפו מערכות אמריקניות מיושנות, והחוזה הוענק לאלישרא למרות לחץ פוליטי אמריקני רב על ממשלת ונצואלה.

אלישרא הצליחה לחדור גם לשוק הקנדי, שהיה חסום בפני תעשיות בטחוניות ישראליות בעקבות אמברגו שהוסר בשנה שעברה. היא מתמודדת במיכרז לאספקת מערכות ל"א למסוקים, וצופה, כי האספקה בגרמניה תשפר את סיכוייה במיכרז הדומה בקנדה. «מאת דרור מרום «אלישרא זכתה במיכרזים בהיקף 80 מיליון דולר באוסטרליה, ונצואלה וגרמניה «מנכ"ל החברה: משרד הביטחון חייב ליזום לאלתר הקמת חברה אחת בתחום הל"א