באג מולטיסיסטם תפיץ את מוצרי מיקרוסופט לחנויות

עד כה, שווקו מוצרי המולטימדיה של מיקרוסופט לחנויות על ידי חברת מחשבת * ההפצה תופסת כ-%50 מפעילות רשת באג מולטיסיסטם, וכוללת 500 נקודות מכירה, ביניהן אופיס דיפו, סופר אופיס, טויס אר אס, וסטימצקי * מחזור המכירות ב-96' כ-50 מיליון שקל

באג מולטיסיסטם וחברת מיקרוסופט ישראל הודיעו על חתימת הסכם שיתוף פעולה, לפיו תשמש באג כמפיצה המרכזית של מוצרי המולטימדיה של החברה בשוק הקמעונאי בארץ. עד כה, שווקו מוצרי המולטימדיה של מיקרוסופט לחנויות ע"י חברת מחשבת. שתי מפיצות נוספות של מוצרי החברה, בעיקר לחברות המספקות שירותים וחבילות תוכנה, הן מלל וגטר.

מנכ"ל באג מולטיסיסטם, יוסי שכט: "עבור באג מולטיסיסטם, מהווה ההסכם עם מיקרוסופט צעד נוסף להעמקת והרחבת סל המוצרים בתחום התוכנה המקצועית והביתית כאחד. הרשת שבבעלותנו תספק תמיכה ושרות מקצועי, וכן את ספרות העזר הטכנית בעברית ובאנגלית למוצרים".

שמעון זקס, מנהל חטיבת ערוצי שיווק במיקרוסופט ישראל: "המגזר הקמעונאי הוא מגזר אסטרטגי עבור מיקרוסופט. אנחנו מאמינה שצרכנים במגזר הביתי והעסקי אוהבים לרכוש את המוצרים בחנויות. בארה"ב מצליח מאד קו מוצרי הבית של החברה, ואנחנו חושבים שגם בארץ הוא יתפוס נתח שוק גדול. למיקרוסופט יש גם חבילות תוכנות משרדיות: אופיס, ווינדוס, אקסל, וורד ואחרות, ואנו עדים לנטיה גוברת של רכישת סל מוצרים זה בכמויות גדלות והולכות בחנויות".

ולמה לא תשווק יותר מחשבת את מוצרי מיקרוסופט? זקס: "שיתוף הפעולה שלנו עם מחשבת היה טוב ופורה. מחשבת לא תפיץ יותר את מוצרינו, כיוון שפעילות משותפת עתידית אינה תואמת את הכיוון של שתי החברות". זקס סירב להרחיב בנושא.

יוסי שכט: "למיקרוסופט יש דרישה למכירת כמויות מינימום. באג התחייבה על קניות ב-3 מיליון דולר בשנה מהחברה. אנחנו נעמוד בכך, ולהערכתי אף נעלה על הציפיות".

מוצרי מיקרוסופט לשוק הקמעונאי כוללים תוכנות ביתיות: אנציקלופדיות, לומדות ומשחקים, וכן תוכנות עסקיות/משרדיות. עד כה, היתה באג אחד הלקוחות של מיקרוסופט, ורכשה את המוצרים ממלל וגטר. עכשיו, אומר שכט, יתחלק השוק בין שלושתן, ומלל וגטר יפסידו את באג כלקוח, מה שעלול לחולל סערה בענף הקמעונאי.

שכט: "אני חושב שהאינטרס של מיקרוסופט הוא ליצור תחרות בין המפיצים, שתגדיל את מכירות החברה. למה הם נתנו לנו את זה? כי להערכתי הם מאמינים שבאג היא השחקנית המרכזית בתחום".

באג תפיץ את התוכנות לכל נקודות המכירה אליהן היא מגיעה היום, כ-500 במספר. לדברי שכט, רשת ההפצה של באג היא הגדולה בתחומה בארץ, והיא מפיצה, בין השאר, לאופיס דיפו, סופר אופיס, טויס אר אס, בלוקבסטר, היפרטוי, דינמיקה, סטימצקי, גרניט, גרין מחשבים ועוד.

%50 מפעילותה הם בתחום ההפצה, ו-%50 מהפעילות הם ברשת החנויות. בסוף נובמבר תמנה הרשת 17 חנויות, בהן חנות בתוך חנות באוניברסיטאות ובחנויות רשת סטימצקי בדיזנגוף ובקניון באר-שבע.

שכט מעריך, כי קבלת נציגות מיקרוסופט תגדיל את מכירות באג ב-97' בכ-%20. ב-96' עמד מחזור המכירות של החברה על כ-50 מיליון שקל.

לצורך קידום מכירות המוצרים, יתקיים ב-26 בנובמבר כנס דילרים גדול, בו תגובה באג במבצעים לקמעונאים. זאת, על מנת לשכנע את כל בעלי החנויות להכניס את מוצרי מיקרוסופט. יוצעו חבילות תוכנות במחירים מוזלים, ודילרים שיעמדו במכירת מיכסות מסוימות יקבלו מוצרים בתנאים מיוחדים.

המוצרים יפורסמו בירחון וויז של רשת באג, היוצא ב-12 אלף עותקים, ובשנת 1997 תשקיע באג בפרסום המוצרים, זאת במסגרת התחייבות בחוזה. תקציב הפרסום של באג מנוהל היום ע"י "אזימוט", והיקפו כ-200 אלף דולר.

באג מולטיסיסטם נמצאת בבעלותה המלאה של חברת קרדקס מקבוצת קרדן השקעות, הנסחרת בבורסה. לפני כשנתיים, הקימה החברה את רשת באג סטור.

באג מולטיסיסטם נחשבת לבית ההוצאה לאור הגדול בארץ בתחום ספרות המחשבים. החברה הקימה עם חברת אדיוסופט את חברת "אדיוסיס", העוסקת בפיתוח והפצה של תוכניות מולטימדיה חינוכיות.

החברה פועלת עם אופטיק סטורייג המתמחה בייצור כוננים, עם קומפי להפצה בלעדית של המקלדת לילדים לשוק המקומי, עם יבמ מולטימדיה ופיליפס מולטימדיה. לאחרונה, חודש הסכם ההפצה של כל מוצרי המולטימדיה של חברת מיראז'.

השוק המקומי כולל כיום 600 אלף מחשבים אישיים וכ-180 אלף כונני סי.די. רום. «זהבה דברת «באג מולטיסיסטם תפיץ את מוצרי מיקרוסופט לחנויות «עד כה, שווקו מוצרי המולטימדיה של מיקרוסופט לחנויות על ידי חברת מחשבת * ההפצה תופסת כ-%50 מפעילות רשת באג מולטיסיסטם, וכוללת 500 נקודות מכירה, ביניהן אופיס דיפו, סופר אופיס, טויס אר אס, וסטימצקי * מחזור המכירות ב-96' כ-50 מיליון שקל