באיטליה קם תאגיד הטקסטיל הגדול באירופה

התאגיד יכלול את הוגו בוס את יצרנית בגדי הספורט, פילה, ויצרן טקסטיל גדול. התאגיד יעסיק 21 אלף עובדים

באיטליה מוקם בימים אלה תאגיד הטקסטיל הגדול באירופה. התאגיד החדש יכלול את הוגו בוס, גדול יצרני בגדי הגברים בגרמניה; את פילה, יצרנית בגדי ספורט ונופש איטלקיה ואת ענק הטקסטיל GFT, העובד בשביל מעצבי האופנה ג'ורג'יו ארמאני, ואלנטינו, אונגארו, צ'ירוטי, קיארה בוני וקלווין קליין. גם קבוצת המו"לים האיטלקית RCS-אדיטורי מיוצגת בתאגיד הטקסטיל.

התאגיד יעסיק 21 אלף עובדים, ובשנה הבאה אמור מחזורו להסתכם בכ-6 מיליארד דולר, מזה כ-%60 בתחום הטקסטיל. העיתון הכלכלי האיטלקי "איל מונדו" חישב, כי הוא ישלוט על כ-%10 משוק האופנה באירופה.

התאגיד קם כתוצאה ממיזוג בין תאגיד מארצוטו לבין קבוצת התעשיה HPI. שמו יהיה ג'י"ם, ראשי תיבות של "גרופו אינדוסטראלה מארצוטו". הנשיא המיועד של ג'י"ם הוא איל הטקסטיל האיטלקי, הרוזן פייטרו מארצוטו, 59, שמשפחתו מחזיקה ב-%12.4 מן החברה. יו"ר ההנהלה יהיה מאוריציו רומיטי, בנו של נשיא פיאט, צזארה רומיטי. עד כה היה רומיטי אחראי על הפעילות התעשייתית של בנק מדיובנקה במילאנו. גם בנק זה יהיה בין בעלי המניות המובילים של ג'י"ם.

המיזוג אמור להשיג פריסה טובה יותר בשוק העולמי. מארצוטו מכרה עד כה %76 מתוצרתה באירופה. תאגיד ג'י"ם ישיג ביבשת זו %48 מן המחזור, באמריקה %37, ובאסיה - %15. הרוזן מארצוטו הודיע, כי התאגיד החדש מקצה כ-600 מיליון דולר להשקעות, לשם רכישות נוספות במיגזר ההלבשה. « «באיטליה קם תאגיד הטקסטיל הגדול באירופה «התאגיד יכלול את הוגו בוס את יצרנית בגדי הספורט, פילה, ויצרן טקסטיל גדול. התאגיד יעסיק 21 אלף עובדים