בג"ץ דחה עתירה לפתוח בחקירה פלילית נגד שר הפנים

קיבל את עמדת המדינה בנוגע לפעילות סויסה כממונה על המחוז בנושא הר חומה

בג"ץ דחההיום (ב') את עתירתו של דוד מיר, בעל חברת מקור הנפקות, כנגד היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ושר הפנים, אלי סויסה.

מיר עתר לבג"ץ כנגד החלטתו של רובינשטיין, שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד סויסה. החשד לכאורה שהעלה מיר בעתירתו היה, כי בחודש מאי 1996, בעת שכיהן כממונה על מחוז ירושלים וכיו"ר הוועדה המחוזית לתיכנון ובנייה, הביא סויסה לאישורה של הוועדה המחוזית תוכנית המתייחסת להר חומה, למרות צו ביניים שהוצא בנושא חודשיים קודם לכן. הצו אסר על הוועדה המחוזית לאשר את התוכנית.

מקור הנפקות היא בעלת %30 מאדמות הר חומה, שהופקעו ממנה על מנת לבנות את השכונה על פי תוכנית ממלכתית אחידה.

השופטים אליהו מצא, יעקב טירקל ודורית בייניש קבעו, כי תשובתו של רובינשטיין הניחה את דעתם. פסק הדין מתייחס לעובדה, שמקור ביצעה גם חקירה פרטית המתייחסת לעניין. בג"ץ ביקש מפרקליטות המדינה להגיב על ממצאי החקירה.

לאחר קבלת התשובה החליט בג"ץ, כי ממצאי החקירה נבדקו בפרקליטות המדינה, והבדיקה לא גילתה יסוד לחשד, לפיו ישיבת הוועדה המחוזית, בה הוחלט לאשר את תוכנית הר חומה, לא קויימה בתאריך שציינה המדינה. היה זה התאריך בו הוצא צו הביניים בבית המשפט המחוזי, אך לפני שהגיע לידי סויסה. מיר חוייב לשלם הוצאות בסך 20 אלף שקל. (בג"ץ 6517/96).«מאת שמואל דקלו«בג"ץ דחה עתירה לפתוח בחקירה פלילית נגד שר הפנים«קיבל את עמדת המדינה בנוגע לפעילות סויסה כממונה על המחוז בנושא הר חומה«מאת שמואל דקלו«בג"ץ דחה עתירה לפתוח בחקירה פלילית נגד שר הפנים«קיבל את עמדת המדינה בנוגע לפעילות סויסה כממונה על המחוז בנושא הר חומ