בג"ץ: אין למנוע מירמי אולמרט להתפטר מראשות מועצת גבעת שמואל

בג"ץ דחה היום (ה') את עתירת 10 תושבי גבעת שמואל, שביקשו למנוע מראש המועצה המקומית, ירמי אולמרט להתפטר. בג"ץ קבע, כי אין למנוע מאולמרט להתפטר, למרות שנראה שבמישור הציבורי יש הצדקה לתרעומת של העותרים כלפיו.

העותרים האמינו כי לא ייכנע ללחצים שיופעלו עליו ויוכל להתמיד בכך עד סוף הקדנציה. לכן אומר בג"ץ, יש יסוד לאכזבתם. העותרים גם חוששים שמי שייבחר לתפקיד במקום אולמרט, לא יתמיד בעמידה מול מסכת הלחצים בהם היה נתון אולמרט, ואשר כנגדם עמד. עם זאת, אומר בג"ץ, התקווה והציפיות של העותרים לחוד, וזכותו של אולמרט להתפטר מתפקידו לחוד.

אולמרט אמר בתגובה לבג"ץ שהוגש כנגדו, כי מופעלים עליו לחצים בלתי פוסקים מצד גורמים שונים להעסיק ספקים ונותני שירותים ללא מיכרז. לדבריו, משלא נענה לבקשות, קיבל מכתבי איום, רכבו נפגע והיו התפרצויות אלימות למשרדו. מערכת לחצים זו גרמה לו לבסוף להתפטר. בג"ץ מציין, כי הופעלו על אולמרט במהלך כהונתו מערכת לחצים להעניק הטבות לאנשים שונים על רקע מפלגתי ופוליטי והוא סבל משחיקה אישית קשה בעבודתו כראש מועצה.

העותרים, רובם אנשי העבודה ומרצ, ביקשו מבג"ץ להורות לשר הפנים להחליט על קיום בחירות לראש הרשות לאחר התפטרות אולמרט או להקים מועצה או ועדה קרואה. בג"ץ דחה גם את שתי הבקשות הללו. בסיכומו של דבר, אומר השופט תיאודור אור בהסכמת השופטים, אליהו מצא ודליה דורנר, כי אין אפשרות למנוע התפטרותו של בעל תפקיד ציבורי, גם כשהמתפטר הוא ראש רשות מקומית. (בג"ץ 7143/97). «מאת שמואל דקלו «בג"ץ: אין למנוע מירמי אולמרט להתפטר מראשות מועצת גבעת שמואל «