בדק חוכרת תשתיות תחזוקת המטוסים של סייבר-טק במיאמי

קבוצת בדק המטוסים בתעשייה האווירית תשכור את תשתיות חברת התחזוקה האמריקנית סייבר-טק במיאמי, פלורידה, והיא תעביר אליהן את מרכז תחזוקת המטוסים המרכזי שלה בארה"ב - "קומודור-אוויאיישן". כך נודע ל"גלובס".

בעקבות זאת, צפוי היקף הפעילות של תע"א בארה"ב בתחום תחזוקת מטוסי הנוסעים והמטען לגדול מעבר להיקפו כיום - כ-34 מיליון דולר בשנה.

החברה מעניקה כיום שירותי תחזוקה לקונטיננטל, D.H.L ולמטוסי איבריה הספרדית בארה"ב. מנכ"ל קומודור הוא מרדכי הנדל ויו"ר הדירקטוריון הוא מנכ"ל בדק, דוד ארצי.

סייבר-טק תיחזקה את מטוסי הנוסעים של חברת התעופה האמריקנית ואליו-ג'ט, והתמוטטה בעקבות התרסקות מטוס ואליו-ג'ט בביצות פלורידה באמצע 1996. התאונה יוחסה לכשל במערך התחזוקה של החברה, ומנהלי סייבר-טק נעצרו לחקירה ונמצאו אשמים בליקויים.

מקורות בארה"ב מסרו ל"גלובס" כי תשתיות סייבר-טק הן חדישות יותר מאשר אלה של קומודור-אוויאיישן, והמעבר אליהן יאפשר לחברה לקלוט לקוחות חדשים מקרב חברות התעופה בארה"ב. עם זאת, לדברי המקורות, המעבר לתשתיות סייבר-טק אינו מבטיח כי בדק תקבל את חוזה התחזוקה של מטוסי ואליו-ג'ט.

מתע"א נמסר בתגובה, כי המתקן שממנו תפעל "קומודור-אוויאיישן" נמצא בבעלות שדה התעופה במיאמי, ממנו תחכור תע"א את התשתיות. «מאת דרור מרום «בדק חוכרת תשתיות תחזוקת המטוסים של סייבר-טק במיאמי «