בוטלה הנפקת תכשירי פריו בוול-סטריט

כי"ל קיוותה להנפיק את החברה בשווי של כ-180 מיליון דולר, שנראה גבוה מדי למשקיעים * כי"ל מדווחת כי המשקיעים הביעו נכונות לרכוש את מניות פריו גם בשווי גבוה יותר אם היא תקבל אישור שיווק בארה"ב

כששאלנו מקורבים להנפקת תכשירי פריו, מקבוצת כי"ל, איך מעזים להנפיק לציבור חברה שמוכרת בעשרות אלפי דולרים בשנה לפי שווי של כ-180 מיליון דולר, התשובה היתה "יש הרבה פוטנציאל ואל תשכח שהכל תלוי במחירים היחסיים בענף".

וכך אותה כי"ל, שחושבת שהמחיר שוול-סטריט נותנת לחברת פיתוח התרופות סופרג'ן, שבה היא מחזיקה ב-%17 ושאותה היא מחקה מספריה, הוא מטורף בגובהו, ניסתה להנפיק בוול-סטריט את תכשירי פריו במחיר בהחלט לא זול.

אבל, כבר מאמצע 96' מתברר, ששוק ההנפקות הראשוני בוול-סטריט הפך ליותר תובעני ולהרבה פחות מסביר פנים לחברות חלום. וחברת תכשירי פריו גילתה, שבמחיר הנוכחי אין לה קונים.

שני בתי חיתום מהגדולים בוול-סטריט, סמית בארני וסלומון בראדרס, לא הצליחו לספק את הסחורה, וכי"ל נאלצה לדווח היום לבורסה על ביטול ההנפקה לעת עתה.

תכשירי פריו קיוותה לגייס כ-35 מיליון דולר ברוטו ע"י הנפקה של %20 ממניותיה לפי שווי חברה של 160 עד 192 מיליון דולר.

כי"ל מדווחת, כי פריו וחתמיה הגיעו למסקנה כי עדיף לחברה לממן עצמה לעת עתה ממקורות עצמיים, ולבצע את ההנפקה לציבור בשלב מאוחר יותר.

כי"ל מציינת, כי במהלך פגישות שקיימה תכשירי פריו עם משקיעים פוטנציאלים בהנפקה, התברר כי אלו לא מוכנים לרכוש את מניות החברה במחיר הנוכחי כל זמן שאין לה אישור שיווק בארה"ב.

עם זאת, כי"ל מדווחת כי משקיעים אלו הביעו נכונות לרכוש את מניות פריו גם בשווי גבוה יותר אם היא תקבל אישור שיווק שכזה, שבקשה לו הוגשה בדצמבר 96'.

כי"ל עצמה השקיעה עד היום בפריו וברכישת מניותיה כ-14 מיליון דולר, שמקנים לה %84.9 מהחברה, ונראה כי בקרוב היא תצטרך להשקיע בחברה סכומים נוספים, שכן הונה העצמי של פריו ערב ההנפקה עמד על 1.28 מיליון דולר, והיא מפסידה בקצב של כ-5 מיליון דולר לשנה.

פריו קיוותה לנצל את תמורת ההנפקה לרכישת קרקע ולהקמת מפעל בהשקעה של 20 מיליון דולר. בנוסף, החברה התכוונה להשקיע 10 מיליון דולר נוספים בפיתוח.

תכשירי פריו מתמחה בשיטות לשחרור מבוקר של תרופות. המוצר הראשון שאותו היא הוציאה לשוק הוא הפריוצ'יפ, שמיועד לטיפול בדלקות חניכים ושמהווה תחליף לניתוח במקרי דלקות.

המוצר מעורר תקוות רבות; חברות הענק פרוקטר אנד גמבל ואסטרא רכשו את זכויות השיווק שלו באירופה ובארה"ב בהתאמה; ואף העבירו לחברה מקדמות בסך של 3.3 מיליון דולר והתחייבו לשלם לה 7.8 מיליון דולר נוספים בהתאם להשגת יעדים מוסכמים. «מאת עמנואל תימור «בוטלה הנפקת תכשירי פריו בוול-סטריט «כי"ל קיוותה להנפיק את החברה בשווי של כ-180 מיליון דולר, שנראה גבוה מדי למשקיעים * כי"ל מדווחת כי המשקיעים הביעו נכונות לרכוש את מניות פריו גם בשווי גבוה יותר אם היא תקבל אישור שיווק בארה"ב