בזק תבצע בעצמה את פעילותה הבינלאומית - עם הפסקת פעילות חברת הבת בזקגלוב

מנכ"ל בזק מציע לצאת מכל פעילות תקשורת בהודו ולהימנע מפעילות במזרח אירופה, אסיה ואפריקה

הפעילות הבינלאומית של בזק תתבצע על ידה, עם הפסקת פעילות חברת הבת, בזקגלוב. כך עולה מהחלטה שקיבלה ועדת האסטרטגיה של דירקטוריון בזק. ההחלטה מהווה המלצה לדירקטוריון בזק, שצפוי לאשר אותה.

ועדת האסטרטגיה החליטה על הפסקת פעילותה של בזקגלוב ולא על סגירתה. נראה שמרבית עובדיה יפוטרו והיא תישאר חברת מדף לא פעילה. החלטה על סגירת החברה צריכה להתקבל על ידי הממשלה.

מנכ"ל בזקגלוב, צבי גוב ארי, מתכוונן להתמודד בבחירות המוניציפליות הקרובות על ראשות עיריית יבנה, ובכל מקרה התכוון לפרוש במהלך הקיץ. היו"ר הפעיל של החברה, זאב רפואה, נפגש היום אחה"צ עם יו"ר בזק, איזי תפוחי, כדי לשמוע רשמית על ההחלטה. רפואה לא היה מוכן להגיב על הדברים, ולא ניתן היה להשיג את תגובת גוב ארי.

דוברת בזק מסרה בתגובה, כי "בזק תמשיך לפעול בתחום פרוייקטים מחוץ לישראל ובין ישראל וחו"ל. בנוסף, תיכנס החברה לפרוייקטים בתחומים חדשים ומודרניים, בשילוב המרחב הבינלאומי".

ל"גלובס" נודע, כי מנכ"ל בזק, עמי אראל, הציג בפני חברי ועדת האסטרטגיה מדיניות חדשה בתחום הבינלאומי. מדיניות זו מבוססת על העדפת שיתופי פעולה בחו"ל עם חברות ישראליות, ועל הימנעות מפעילות באזורים חסרי ודאות כמו מזרח אירופה, אסיה ואפריקה. כן לא תיצור בזק שיתופי פעולה עם חברות תקשורת זרות הנחותות יחסית מבזק, כפי שעשתה בפרוייקטים אליהם נכנסה בהודו והפסידה שם עשרות מיליוני שקלים.

המדיניות עתה היא להמשיך להפעיל את חברת אמיטל בהונגריה, המשותפת לבזק, פועלים השקעות ומטאב ההונגרית, ולנסות לצאת מכל פעילות שהיא בהודו.

בדו"ח הרבעון האחרון של 1997 תודיע בזק על מחיקה של כ-23 מיליון דולר כתוצאה מהשקעות ומתן ערבויות בחברה הסלולרית ההודית פסאל. «מאת אפי לנדאו «בזק תבצע בעצמה את פעילותה הבינלאומית - עם הפסקת פעילות חברת הבת בזקגלוב «מנכ"ל בזק מציע לצאת מכל פעילות תקשורת בהודו ולהימנע מפעילות במזרח אירופה, אסיה ואפריקה «מאת אפי לנדאו «בזק תבצע בעצמה את פעילותה הבינלאומית - עם הפסקת פעילות חברת הבת בזקגלוב «מנכ"ל בזק מציע לצאת מכל פעילות תקשורת בהודו ולהימנע מפעילות במזרח אירופה, אסיה ואפריקה