בזקכל מפטרת עוד כ-35 מעובדי בזקביט לשעבר ומפסיקה את מכירות ציוד הקצה

עובדים לשעבר בבזקביט טוענים, כי החברה קיצצה כ-%30 מעמלות הסוכנים ופגעה בפיצויי המפוטרים

בזקכל, החברה בת של בזק לשירותי מרכזיות ולציוד קצה, שלחה היום (ה') כ-35 מכתבי פיטורים לעובדי חברת בזקביט לשעבר, שהתמזגה עם בזקכל. בזקביט העסיקה 150 עובדים, מתוכם פוטרו כ-80 בעת המיזוג ועתה נותרו 10 שעברו לבזקכל, ועוד 18 המספקים שירותי לוגיסטיקה ושירות ללקוחות החברה.

הפיטורים כעת נעשו בהחלטת מנכ"ל בזק, עמי אראל, לחסל, למעשה, את פעילות מכירת ציוד הקצה על ידי בזקביט, עקב בעיות האיכות שהתגלו בציוד. ל"גלובס" נודע, שהחברה פועלת לחסל את המלאי, תוך הקפדה על מכירת ציוד מאיכות מעולה בלבד.

הבעיות העיקריות התגלו בטלפונים האלחוטיים שמכרה בזקביט, ובימים הקרובים יגיעו לארץ 2 מהנדסים של היצרן הסיני של המכשירים, חברת סמוט-ליין, לתיקון הציוד, שישמש לאחר מכן להחלפת מכשירים לא תקינים.

המנכ"ל בפועל של בזקכל, יעקב שוורץ, אישר את דבר הפיטורים הצפויים. שוורץ אמר ל"גלובס", כי החברה המאוחדת בזקכל תקשורת העבירה לרשותה את יתרת הציוד של בזקביט המיועד למכירה - 7,000 מרכזיות עיסקיות "יהלום", 3,000 מרכזיות ביתיות "ביט 206", וכ-3,000 טלפונים המופעלים על ידי מטבע ואלה ישווקו בעזרת 10 עובדים לשעבר של בזקביט.

עוד נודע, כי איזי גרנות, שהחליף את מנכ"ל בזקביט המתפטר, דני ראי, ואמור היה לנהל את חטיבת ציוד הקצה בבזקכל, התפטר מתפקידו. גרנות הוא העובד הבכיר האחרון שנותר מההנהלה הקודמת של בזקביט.

המנכ"ל ראי התפטר בתחילת מארס, אחריו פוטרו כל הסמנכ"לים מלבד גרנות, ולפני כ-10 ימים התפטר גם יו"ר החברה, אוריאל לין, ובמקומו מונה שלמה ענבר כיו"ר פעיל, המוביל עתה את מהלך ההבראה. על הפרק עומד מינויו של מנכ"ל קבוע לחברת בזקכל תקשורת.

ל"גלובס" נודע, כי עובדים לשעבר בבזקביט, ביניהם כמה בכירים לשעבר בחברה, פנו לעו"ד אילן שטאובר, כדי שייצגם בתביעה אפשרית כנגד בזקכל, בטענה להלנת פיצויים באופן לא חוקי. בשלב ראשון פנה שטאובר ליעקב שוורץ בתביעה לשלם את הכספים המגיעים למפוטרים.

שטאובר אמר ל"גלובס", כי לפי המידע שהגיע אליו, הורידה בזקביט לקראת סוף פעילותה %30 מעמלות סוכני המכירות באופן חד-צדדי, ובשיעור דומה קוצץ גם המחיר ליום הבראה. לדבריו, החוק מחייב חברה לתת פיצויים על החלק הקבלני של השכר, לפי ממוצע של 12 החודשים האחרונים ועל החלק הקבוע לפי החודש האחרון. בפועל, קיצצה בזקביט %50-%30 מהפיצויים המגיעים למפוטרי החברה.

שוורץ אמר בתגובה, כי הסתבר שסוכני המכירות מכרו הרבה, אך הרווחים לא הגיעו לחברה, ולכן קוצצו העמלות. לגבי הפיצויים אמר שוורץ, כי הם משולמים לפי ההסכמים עם העובדים. «מאת אפי לנדאו «בזקכל מפטרת עוד כ-35 מעובדי בזקביט לשעבר ומפסיקה את מכירות ציוד הקצה «עובדים לשעבר בבזקביט טוענים, כי החברה קיצצה כ-%30 מעמלות הסוכנים ופגעה בפיצויי המפוטרים