ביהמ"ש דחה הבקשה להרוס את בניין ה' בפרוייקט חוף הכרמל; הורה להימנע מחריגות

קבע: על הוועדה המקומית למנוע בנייה בפרוייקט במרחק של פחות מ-100 מ' מקו המים

שופט ביהמ"ש המחוזי בחיפה, ד"ר דן ביין, קבע היום (ה'), כי בניין ה' בפרוייקט מגדלי חוף הכרמל בחיפה יישאר על כנו. פסק דין זה ניתן בעתירת עמותת אדם טבע ודין נגד הוועדה המחוזית בחיפה, הוועדה המקומית בחיפה, המשרד לאיכות הסביבה וחברת חוף הכרמל נופש ותיירות. בעלי החברה הם יצחק תשובה, יוסף מושקוביץ, משה בר-נר, אורי פינקלשטיין ועו"ד יוסי שגב.

העמותה טענה, כי קיימות פגיעה בנוף ובגישה חופשית לחוף הים, חציצה בין הכרמל לבין הים וחוסר התאמה להוראות תמ"א 13. עוד טענה העמותה, כי תמ"א 13 שוללת בנייה למגורים לאנשים פרטיים בתחום התוכנית, ומאפשרת שימוש בחוף הים רק לנופש ולתיירות. לדבריה, החברה מכרה דירות למגורים, ואף פירסמה זאת.

השופט דחה את בקשת העמותה להריסת הבניין הבנוי, בנימוק של שיהוי. ואולם, בית המשפט קיבל את העתירה הנוגעת לבניין ב' הנבנה כיום. ביין הורה לוועדה המקומית לפנות בכל ההקדם למועצה הארצית, על מנת שתבחן אם בבניית בניין זה, נשמרות ההוראות שנקבעו בהחלטת המועצה הארצית משנת 1987, בדבר שמירה על המרחק של 100 מקו המים.

"במידה והמועצה הארצית תקבע שקיימת סטייה מההחלטה האמורה, לא תורשה החברה לבנות בצורה שתהיה סטייה כאמור, כל עוד לא אישרה המועצה הארצית את הסטייה", קבע ביין. עוד חייב השופט את החברה, שבכל חוזה עתידי בינה לבין הרוכשים בבניין ב', ובכל בניין אחר שיוקם כמלון דירות, ייכלל סעיף, לפיו הרוכש יצטרף למאגר דירות מלונאית. על הוועדה המקומית להקפיד על מילוי הוראה זו.

העמותה טענה, כי הבנייה מתבצעת במרחק של פחות מ-100 מטר מהים, כפי שנדרש בתמ"א. החברה טענה, כי בידה אישור מיוחד שנתנה המועצה הארצית ב1997, להתחיל בבניית הפרוייקט, כאילו מדובר בפטור מהחובה לשמור על המרחק של 100 מטר מהים.

עוד נקבע, כי אין מקום להגדלת שטח הבנייה בבניין ב', ככל שהגדלה זו מסתמכת על אפשרות להעברת שטחים מבניין לבנין מעבר לקבוע בהיתר משנת 1993. החברה יוצגה בידי עוה"ד יוסי שגב ויצחק מירון. (ה.פ 524/96). «מאת אורלי פלג-מזרחי «ביהמ"ש דחה הבקשה להרוס את בניין ה' בפרוייקט חוף הכרמל; הורה להימנע מחריגות «קבע: על הוועדה המקומית למנוע בנייה בפרוייקט במרחק של פחות מ-100 מ' מקו המים