ביהמ"ש דחה תביעתו של מיכאל גוטר לקבל %18 ממניות "המימד הרביעי"

שווי המניות שתבע - 18 מיליון דולר * ביהמ"ש: טענותיו הוכחו כבלתי מדויקות או חסרות בסיס

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, הילה גרסטל, דחתה את בקשתו של מיכאל גוטר, לקבלת כ-%18 ממניות חברת המימד הרביעי, הנסחרת בבורסה בניו-יורק, בשווי של 18 מיליון דולר. גוטר ביקש לקבל מחצית ממניותיהם של רוני ענב, שהיה בעבר שותפו, ודליה פרשקר, המחזיקים יחד בכ%37 ממניות החברה, ששווייה עומד על 200 מיליון דולר.

השופטת קבעה, כי ההתדיינויות המשפטיות בין גוטר לענב לא היו נוצרות כלל אלמלא הסתבר לגוטר, כשנה לאחר פירוק השיתוף בינו לבין ענב, כי חברת המימד הרביעי, שנותרה בבעלות ענב במסגרת הפירוק, הפכה לחברה מצליחה, שיצאה לבורסה בארה"ב וגייסה הון רב.

גוטר וענב היו שותפים בענב סיסטמס 2000 וענב מג סיסטמס, ובשנת 1992 פירקו את השותפות ביניהם. במסגרת זו, נותרה המימד הרביעי בבעלות ענב. גוטר טען, באמצעות עו"ד יוסי שגב, כי ענב, בשיתוף פעולה עם אחרים, ובייחוד עם דליה פרשקר, נקט צעדים, שכל מטרתם היתה להביא לכך שגוטר ינושל מאחזקותיו העקיפות בחברת המימד הרביעי - חברה-נכדה של ענב מג סיסטמס.

לצורך כך, טען גוטר, הציג ענב בפניו מצגים לא נכונים, כאילו מצבה הכלכלי גרוע והיא על סף התמוטטות וקריסה, בעוד שהאמת היתה שונה. לטענת גוטר, על סמך מעשי מירמה והונאה אלה, גרם לו ענב להסכים להעביר את כל אחזקותיו הקעיפות בחברה לידיו ולידי פרשקר.

ענב טען, באמצעות עוה"ד דן כהן ומיכאל שפיגלמן, כי גוטר הוא שיזם את הפירוד ביניהם, לאחר שענב הציע רק להקפיא את פעילות סיסטמס, כיון שלא היה מסוגל להתמודד עם ניהולן של סיסטמס והמימד הרביעי גם יחד.

השופטת קבעה, כי טענת גוטר, לפיה כל המידע הרלבנטי למימד הרביעי הוסתר ממנו במכוון במשך 10 שנים, הסתברה כבלתי מדוייקת, לנוכח העובדה שידיעותיו היו רבות ממה שהיה מוכן להודות. לגוטר לא היתה זכות לבטל את הסכם הפירוד בינו לבין ענב, במסגרתו העביר את מניות המימד הרביעי לידי ענב.

לגבי פרשקר, שיוצגה בידי עוה"ד דורית רביב-ברסון ויעל אוריאלי, קבעה השופטת, כי טענותיו של גוטר נגדה, לפיהן עשתה קנוניה עם ענב ורכשה מניות שלא בכספה היא - הן חסרות בסיס. (ת.א 1620/93). «מאת הדס מגן «ביהמ"ש דחה תביעתו של מיכאל גוטר לקבל %18 ממניות "המימד הרביעי" «שווי המניות שתבע - 18 מיליון דולר * ביהמ"ש: טענותיו הוכחו כבלתי מדויקות או חסרות בסיס