ביהמ"ש המחוזי: שיבוש הליכי משפט הוא עבירה שיש עימה קלון

נדחתה בקשת ראש מועצת גדרה לשעבר למנוע הדחתו מהמועצה

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, שרה סירוטה, דחתה את עתירתו של שלום כהן נגד פסילת חברותו במועצה המקומית גדרה. כהן שימש בעבר, במשך 19 שנים, כראש המועצה, והורשע בשיבוש מהלכי משפט, מירמה והפרת אמונים.

כהן טען, כי אין לפסלו מחברותו במועצה, שכן בעבירות בהן הורשע אין משום קלון. כהן טען, כי ביהמ"ש לא קבע, בעת שהרשיעו, כי מדובר בעבירות שיש עימן קלון. כהן נידון בשעתו ל-8 חודשי מאסר על תנאי ולקנס של 15 אלף שקל. בשנת 1994 נבחר כהן כחבר המועצה. ואולם, אשתקד החליט ראש המועצה המקומית, אליהו רדיע, להדיחו מחברותו.

השופטת שרה סירוטה לא השתכנעה, כי בעבירות בהן הורשע כהן לא היה משום קלון. לדבריה, מי שמשבש הליכי משפט, פוגע בלב מערכת עשיית המשפט. עוד קבעה השופטת, כי העותר לא התייצב בפניה בידיים נקיות, כאשר לא טרח לצרף את פסקי הדין בעניינו, דבר שלא נבע מחמת בורות או שגגה.

סירוטה קובעת, כי אמנם ביהמ"ש קבע, שהעותר עשה את מה שעשה בחוסר תבונה ובחוסר שיקול דעת. ואולם, ייתכן שלצורך העבירה הפלילית היה בכך כדי להמתיק עליו את הדין, אולם לצורך שקילת הקלון שנילווה לעבירה - אין לכך משקל. (ה.פ 1638/97). «מאת יצחק דנון «ביהמ"ש המחוזי: שיבוש הליכי משפט הוא עבירה שיש עימה קלון «נדחתה בקשת ראש מועצת גדרה לשעבר למנוע הדחתו מהמועצה