ביהמ"ש הרשיע את טטיאנה סוסקין מפיצת כרוז החזיר בחברון

נדחה ערעורו של אביגדור אסקין על מעצרו ודיון נוסף יתקיים ביום חמישי

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום את טטיאנה סוסקין, תולת כרוז החזיר בחברון, בעבירות של נסיון לפגוע ברגשות דת, במעשה גזענות ונסיון להשחתת מקרקעין וכן בסיכון חיי אדם בנתיב התעבורה.

לבקשת סניגורה של סוסקין, עו"ד שמואל קספר, ישמע מחר בית המשפט המחוזי את טיעוני הצדדים לעניין העונש.

סוסקין נעצרה ב-27 ביוני בחברון וברשותה נמצאו כרוזים בהם צוייר חזיר, עליו נרשם באנגלית ובערבית השם "מוחמד", הדורך על ספר עליו נרשם באנגלית ובערבית "קוראן".

באותו יום הודבקו בשטחי הרשות הפלשתינית כרוזים כאלה. סוסקין לבשה בעת שנעצרה חולצה עליה צוייר סמל תנועת "כך". לאחר חקירה שוחררה סוסקין. למחרת נעצרה סוסקין בעקבות תלונת נהג ערבי כי יידתה אבן לעבר מכוניתו.

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, הרשיע את סוסקין בעבירה של מעשה גזענות בשל ציור כרוז החזיר. השופט סגל קבע כי ציור הכרוז נעשה מתוך מניע גזעני מובהק להשגת יעד של השפלה, ביזוי, עויינות או גרימת מדנים כלפי הציבור או חלק של האוכלוסיה הערבית בחברון.

השופט סגל הרשיע את סוסקין בעבירה של נסיון להשחתת מקרקעין זאת לאחר שקבע כי לא הוכח מעל לכל ספק סביר כי סוסקין אכן הדביקה את הכרוזים בשטח הרשות. לפיכך הרשיע אותה בעבירה של נסיון לפגוע ברגשות דת, ולא בעבירה של פגיעה ברגשות דת.

השופט סגל קבע, כי חופש הביטוי אינו מאפשר תליית כרוז הפוגע ברגשות דת ככרוז החזיר, באיזור בו מתגוררת אוכלוסיה ערבית מוסלמית. "ניתן איפה לאמר בפסקנות שחופש הביטוי של הנאשמת לא כלל בחובו היתר לפרסם את כרוז החזיר במקום ובדרך בה בחרה הנאשמת לעשות זאת".

סוסקין לבשה חולצה עליה הופיעה סמל תנועת "כך" כאשר תלתה את הכרוזים, ולכן הורשעה בעבירה של תמיכה בארגון טרוריסטי.

סוסקין הואשמה בסיכון חיי אדם בנתיב התעבורה בשל ידוי אבן על רכב ערבי ב-28 ביוני השנה. סוסקין טענה במשפט כי נעשה נסיון לדרוס אותה ולכן התגוננה על ידי ידוי אבן על המכונית. השופט סגל דחה טענה זו של סוסקין ונתן אמון בעדות הנהג הערבי, עבד אל ג'ליל דענא, והרשיע את סוסקין בסיכון חיי אדם בנתיב בתעבורה.

השופט סגל ציין, כי האבן פגעה בחלון האחורי הצדדי של המכונית. לדעת השופט סגל אין זה הגיוני כי זריקת אבן על רכב דורס תפגע בחלון האחורי. כמו כן ציין השופט את התנהגות דענא והתנהגות סוסקין באירוע.

לאחר ידוי האבן פנה דענא למשטרה, ולדברי השופט סגל, לאחר נסיון דריסה סביר כי הנהג הדורס יימלט ולא ייזום הגשת תלונה במשטרה. כמו כן כאשר התלווה דענא לשוטר אל מקום זריקת האבן זיהה דענא את סוסקין, ואילו סוסקין שתקה ולא האשימה את הנהג כי ניסה לדרוס אותה. לדברי השופט סגל הדבר מוכיח כי דענא לא ניסה לדרוס את סוסקין.

הטענה המרכזית של ההגנה במשפט היתה, כי סוסקין פעלה מתוך דחפים בלתי נשלטים ובצורה אוטומטית, וכן כי לא הייתה שפויה בעת ביצוע המעשה. השופט סגל דחה טענה זו וציין, כי הראיות מצביעות על תכנון קפדני של המעשה ע"י סוסקין.

לפני כניסתה של סוסקין לאולם היא נשאלה האם היא חוששת מפסק הדין והיא השיבה: "לא איכפת לי, כבר ישבתי חצי שנה בכלא". למרות זאת, במהלך הקראת הכרעת הדין היא פרצה בבכי. לאחר סיום הקראת הכרעת הדין איפשר השופט סגל לסוסקין לומר מספר מילים.

סוסקין טענה, כי בעקבות ציטוטים שהקריא השופט סגל מהקוראן לגבי מידת הטומאה שבחזיר, כי לא ידעה דברים אלה, ועכשיו ציור החזיר נראה לה מאוד פוגע.

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום את הערעור שהגיש אביגדור אסקין על מעצרו, בחשד לתכנון השלכת ראש חזיר על הר הבית במהלך חודש הרמדאן. « «ביהמ"ש הרשיע את טטיאנה סוסקין מפיצת כרוז החזיר בחברון «נדחה ערעורו של אביגדור אסקין על מעצרו ודיון נוסף יתקיים ביום חמישי