ביהמ"ש ממליץ להקפיא ההתקשרות בין המדינה לדרך ארץ לסלילת חוצה ישראל

לבקשת אי.טי.וי, אשר הפסידה במיכרז, הוצא צו זמני המבטל את ההליכים לחתימת חוזה בין המדינה לקבוצה בראשות אפריקה-ישראל

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, יהודה זפט, הוציא צו זמני, המצהיר, כי מן הראוי שהמדינה לא תתקשר עם חברת דרך ארץ בחוזה הזיכיון על כביש חוצה ישראל, עד למתן החלטה בבקשה לאסור על ההתקשרות. כן הוציא השופט סעד הצהרתי זמני, בדבר בטלות כל פעולה או הליך שנעשו על ידי המשיבות, ושמטרתו כריתת חוזה בין המדינה לדרך ארץ. צו זה יעמוד בתוקפו עד להחלטה בבקשה.

הצו הוצא לבקשת אי.טי.וי חברה לייזום פרוייקטים לתחבורה. החברה ביקשה לאסור על המדינה להתקשר בחוזה הזיכיון למימון, עיצוב, בנייה, הפעלה ואחזקה של כביש חוצה ישראל עם חברת דרך ארץ. זאת, כל עוד לא מוצתה זכות העיון של אי.טי.וי בהחלטה הסופית, בנימוקיה ובהצעה הזוכה, וכל עוד לא ניתנה לה ההזדמנות לתקוף את החלטת ועדת המיכרזים.

אי.טי.וי טוענת, באמצעות עו"ד אלי מי-טל, כי התמודדה במיכרז, וההצעות שלה ושל דרך ארץ נותרו הסופיות במיכרז. לדבריה, היא קיבלה מסמכים חלקיים בלבד, מהם לא ניתן להסיק את המסקנות המתבקשות, ובנסיבות העניין נמנעו - ממנה זכות העיון ומיצויה שלא כדין.

בתוך כך נחתם אתמול (ב') חוזה הזיכיון הרשמי בין קבוצת דרך ארץ לבין חברת כביש חוצה ישראל, להקמת החלק המרכזי של כביש האגרה מספר 6 בין חדרה לגדרה. טקס מתן הזיכיון אמרו להתקיים בתחילת החודש הבא, במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

קבוצת דרך ארץ כוללת את קבוצת אפריקה-ישראל (%25) חברת CHIC הקנדית (%25), יוז האמריקנית (%20), וסוסיטה ז'נראל דנטרפריס (SGE) הצרפתית (%20). קבוצת אי.טי.וי כוללת את מרלז, טראנס-רוט הצרפתית, פוג'רלו הצרפתית, אטקינסון האמריקנית, בלפור-ביטי הבריטית ופרסונס-ברינקרהוף האמריקנית. (ה.פ 215/98). «מאת יצחק דנון ואפי לנדאו «ביהמ"ש ממליץ להקפיא ההתקשרות בין המדינה לדרך ארץ לסלילת חוצה ישראל «לבקשת אי.טי.וי, אשר הפסידה במיכרז, הוצא צו זמני המבטל את ההליכים לחתימת חוזה בין המדינה לקבוצה בראשות אפריקה-ישראל