בלייר מגיע לישראל; לשכת נתניהו מכחישה שלחצה לביטול ביקורו בתיכון "רבין" בת"א

אולמרט מחרים את ארוחת הערב במלון המלך דוד * בלייר יבקר מחר ברשות הפלשתינית

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, פותח הערב את ביקורו הרשמי בישראל, על רקע תקרית דיפלומטית עם ראש עיריית ירושלים וביטול ביקורו המתוכנן בבית הספר תיכון חדש ע"י רבין בת"א.

ראש עיריית ירושלים, ח"כ אהוד אולמרט, החליט להחרים את ארוחת הערב שיקיים הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לכבודו של בלייר, במלון המלך דוד בירושלים.

אולמרט נימק את החלטתו, בסירובו של בלייר להיפגש עימו, בתוקף תפקידו כראש העיר המארחת, למרות שפגישה כזו כלולה בפרוטוקול של ביקורי ראשי מדינות זרות.

בלייר נימק את סירובו להיפגש עם אולמרט, בהחלטתו העקרונית שלא להיפגש עם ראשי הערים בהן הוא מבקר בסיורו הנוכחי באיזור.

התקרית השנייה נוגעת לביטול תוכניתו המוקדמת של בלייר לבקר בבית הספר תיכון חדש ע"ש יצחק רבין בת"א.

מקורות יודעי דבר טענו בצהרים שהביקור בוטל בלחץ לשכת ראש הממשלה. אולם, מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה, שלא היתה התערבות בתוכנית ביקורו של בלייר והוא רשאי לבקר בכל מקום.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ אהוד ברק, הגדיר את הכנת ביקורו של בלייר בארץ "שערוריה" ותקף את ההתערבות, שלטענתו, גרמה לביטול ביקורו בתיכון ע"ש רבין בת"א.

במקום הביקור בתיכון חדש ע"ש יצחק רבין, יבקר בלייר בבית הספר להנדסאים בת"א.

מייד לאחר בואו לארץ, מביקור בירדן, יניח בלייר זר פרחים ביד ושם ולאחר-מכן הוא יעלה לקברו של יצחק רבין בהר הרצל.

במהלך ביקורו בישראל ינסה בלייר לקדם את תהליך השלום. הוא כבר הצהיר יותר מפעם שיש צורך להביא לפריצת דרך בתהליך המדיני באיזור.

בלייר עומד לבקר מחר ברשות הפלשתינית ולהיוועד עם יאסר ערפאת. במהלך הביקור תיתכן חתימת אמנה בין הרשות הפלשתינית והאיחוד האירופי על שיתוף פעולה לקידום שורת פרוייקטים כלכליים.«שירות גלובס«בלייר מגיע לישראל; לשכת נתניהו מכחישה שלחצה לביטול ביקורו בתיכון "רבין" בת"א«אולמרט מחרים את ארוחת הערב במלון המלך דוד * בלייר יבקר מחר ברשות הפלשתיני