בעל עניין זר נוסף בחברת אלרוב; אקירוב: כנראה גם הוא מקבוצת סורוס

ההשקעה הקודמת, של קרן קוואנטום, בוצעה בסיוע איש העסקים אבי טיומקין

יומיים בלבד לאחר שנודע לחברת אלרוב כי קרן ההשקעות "קוואנטום שווקים מתעוררים" מקבוצת ג'ורג' סורוס הפכה לבעלת עניין בחברה, הודיעה לה חברה זרה נוספת כי היא הגיעה למעמד כזה. מדובר בחברת אימרג'ינג דולפין, שהגיעה בשבוע שעבר לאחזקה של %5.22 באלרוב. אלפרד אקירוב אמר היום (ה') ל"גלובס" כי כנראה מדובר בקרן נוספת הקשורה לקבוצת סורוס.

אימרג'ינג דולפין היא חברה הרשומה באחד מהאיים הבריטיים. היא רכשה ב-10 בדצמבר מניות אלרוב בסכום של מיליון שקל ובכך הגיעה לאחזקה של מניות, ששוויין בבורסה מסתכם בכ-10 מיליון שקל.

"הקרנות שלחו אלינו לאחרונה אנליסטים וכשאלה סיימו את עבודתם התבקשתי לבצע הקצאה פרטית בחברה. הסברתי להם שבמחיר המניה כפי שהוא היום בבורסה אינני מעוניין בהקצאה פרטית, אבל הצעתי להם לקנות מניות בשוק", הסביר אקירוב. כמו בעבר, אקירוב מאמין גם כיום כי שווי השוק של אלרוב - 200 מיליון שקל - נמוך משמעותית משוויה האמיתי. "בפחות מ-5,000 נקודות אני לא אבצע הנפקה ואני גם לא אמכור מניות", אמר. 5,000 נקודות מייצגות שווי של 620 מיליון שקל. לדברי אקירוב התרשמו האנליסטים מהפרויקטים שמבצעת אלרוב ובמיוחד מפרויקט "מתחם ממילא" בירושלים. "הם מאמינים בחברה ובכך שהם יקבלו תשואה טובה על ההשקעה", סיכם.

אימרג'ינג דולפין היא כאמור הקרן הזרה השנייה שהודיעה על היותה בעלת עניין באלרוב. הראשונה היא קרן הגידור Fund Quantum Emerging שהפכה גם היא לבעלת עניין באלרוב בשבוע שעבר, וזאת לאחר שהשלימה רכישה של %5.44 ממניותיה. השקעותיה של קוואנטום בוצעו בסיועו של איש העסקים אבי טיומקין. טיומקין מקורב למנהלי ההשקעות של קרנות הגידור בקבוצת סורוס והוא יצר את הקשר הראשוני בין הקרן לאלרוב והנהלתה.

קרן קוואנטום שהשקיעה באלרוב עוסקת בהשקעות בחברות צמיחה ובשווקים מתעוררים. היא מנהלת נכסים ב-1.5 מיליארד דולר והיא קרן אחות לקרן קוואנטום הגדולה של ג'ורג' סורוס, שהיקף נכסיה 5.2 מיליארד דולר. את קרן קוואנטום אמרג'ינג פאנד מנהל אדוארדו אלסטיין, היושב בבואנוס איירס שבארגנטינה. ההערכות הן שהרכישות של הקרן שבניהולו החלו כבר לפני מספר חודשים. על המניה, בכל אופן, השפיעו הרכישות רק בחודש האחרון: מאז תחילת דצמבר הספיקו מניות אלרוב לעלות ב-%38. «שלמה פרידמן «בעל עניין זר נוסף בחברת אלרוב; אקירוב: כנראה גם הוא מקבוצת סורוס «ההשקעה הקודמת, של קרן קוואנטום, בוצעה בסיוע איש העסקים אבי טיומקין