בעלי יפאנאוטו, יבואנית סובארו, החליטו לסיים את השותפות ביניהם באמצעות מנגנון "במבי"

נכסי סוכנות יבוא הרכב נאמדים בכ-30 מיליון דולר * עורכי הדין יוסי שגב ורם כספי מונו לנאמנים לביצוע ההפרדה

בעלי סוכנות יפאנאוטו, יבואנית הרכב סובארו, החליטו להיפרד. כך נודע ל"גלובס". הבעלים, דניאל ברקוביץ' ומשה ברנובסקי, מחזיקים כל אחד ב%50 מהסוכנות. לפני מספר שנים הסתיים סכסוך בינם לבין השותף השלישי, יוסף מושקוביץ, שבסופו רכשו את חלקו בסוכנות.

בין השניים נתגלעו חילוקי דעות, שהביאו אותם להחלטה להיפרד, אך כל צד מבקש להישאר בסוכנות, ולהוציא ממנה את שותפו. בעקבות מבוי סתום זה, החליטו השניים על מינוי נאמנים עד להסדרת הנושא. עו"ד ד"ר יוסי שגב מונה לנאמן מטעם ברנובסקי, ועו"ד רם כספי מונה לנאמן מטעם ברקוביץ'.

נודע, כי הנאמנים הם שהציעו הפעלת מנגנון "במבי" (BUY YOU BUY ME), בדומה למנגנון שהופעל לאחרונה בין השותפים בעלית - קבוצות פדרמן ושטראוס. על פי ההסכם, יופעל המנגנון בימים הקרובים ויאפשר למי מהצדדים להגיש לשני הצעתו בתוך 30 יום.

על פי ההצעה, יוכל השני לרכוש את מניותיו במחיר שיינקב על ידי המציע, או לחילופין, למכור למציע את מניותיו - שוב במחיר שיינקב על ידו. ההחלטה של מקבל ההצעה תתקבל, על פי ההסכם, תוך 30 יום ממועד ההצעה, ועוד 30 יום יוקצו לתשלום.

סוכנות סובארו היתה בעבר מסוכנויות הרכב המשגשגות, ואף הובילה במשך מספר שנים את הענף עם היקף המכירות השנתי הגדול ביותר. בשנותיה הטובות, הצליחה סובארו למכור כ-400 אלף כלי רכב. אולם, בתחילת שנות ה-90 החל מעמדה להתדרדר, תוך ירידה חדה במכירות, וזאת בעקבות התפתחות תהליך השלום והסרת החרם הערבי. התפתחויות אלו הביאו לישראל סוכנויות רכב נוספות מיפאן, וכן ממדינות נוספות במזרח הרחוק כמו קוריאה. סובארו איבדה ממעמדה לטובת מיצובישי, מאזדה ואחרות.

סוכנות סובארו בישראל כוללת את עיסקי סוכנות הרכב, בניין משרדים בתל אביב, מוסך מרכזי בהרצליה פיתוח ושטח מסחרי ברחוב אלוף שדה בתל אביב. סך כל נכסי הסוכנות נאמדים בכ-30 מיליון דולר. «מאת אורנה רביב «בעלי יפאנאוטו, יבואנית סובארו, החליטו לסיים את השותפות ביניהם באמצעות מנגנון "במבי" «נכסי סוכנות יבוא הרכב נאמדים בכ-30 מיליון דולר * עורכי הדין יוסי שגב ורם כספי מונו לנאמנים לביצוע ההפרדה