בעקבות כישלון פפסי: טמפו תשקיע כ-2 מיליון דולר בהחדרת 7UP

קוקה קולה נערכה מראש, עם בליץ פרסומי ל"ספרייט"

טמפו יוצאת בקמפיין אגרסיבי להחדרת המותג 7UP, בהיקף של כ-2 מיליון דולר.

אם נניח לרגע למבצע הפרסים של קוקה קולה, קטגוריית משקאות ה-UN-COLA הולכת להיות האייטם החדשותי החם של ענף המשקאות הקלים הקיץ. לאחר שרוקנה בשנים קודמות את התחמושת הפרסומית על פפסי קולה, שנחל כישלון, החליטה טמפו להעביר למרכז הזירה את 7-UP, משקה ה"אנ-קולה" (משקה מוגז שאינו קולה).

קטגוריית האנ-קולה מהווה כ-%25 מתוך שוק המשקאות המוגזים, שמוערך בכ-270 מיליון דולר. רובה נשלטת על-ידי ספרייט, שהיא מותג של קוקה קולה.

למרות שהמותג "סבן אפ" קיים בשוק הישראלי מאז כניסתה של פפסי ב-92', לא תמכה בו החברה עד כה מבחינה פרסומית. הכסף הגדול נמצא, כידוע, בשוק הקולה, ולשם הפנו השחקניות, מטבע הדברים, את מירב תשומת הלב והתקציבים.

עתה, לראשונה, עומדת טמפו לצאת במסע החדרה עתיר השקעה למותג, שהיקפו יהיה עד 2 מיליון דולר. גיתם BBDO הכין מסע פרסום מקיף, והוא יחל בשלב הראשון על גבי שילוט חוצות וברדיו, ובשלב השני - בטלוויזיה.

כבר בסוף השבוע הזה ישטוף את המדינה הצבע הירוק, שיעמוד במרכז הקמפיין, על גבי שלטי החוצות. הצבע הירוק, כצבע האריזה החדשה של סבן-אפ, מיועד להעביר מסר של קרירות וספורטיביות.

הקמפיין נושא את הסלוגן: "שקוף שזה סבן אפ" (רמז לצבעו של המשקה). המודעה הראשונה מציגה שחיין שוחה בבריכה ולראשו כובע אדום תחת הכותרת: "שקוף שהוא אלוף". במודעה השניה נראה אופנוען אדום בתוך שדה ירוק תחת הכותרת: "שקוף שהוא יגיע רחוק". במודעה השלישית נראה תנין, שמתוך פיו מזדקרת נעל של אשה (שקודם לכן בלע) והכותרת הנלווית: "שקוף שהיה טעים".

בקמפיין הדינמי הזה, שצפוי להתפתח תוך כדי פעילות, מבקשת טמפו להניח יד על שורה של נכסים: הצבע הירוק, שאינו מזוהה עם משקה כלשהו בשוק המשקאות, ועל המלה "שקוף", כתכונה של המוצר, מתוך כוונה להפוך אותו למטבע לשון שישוייך למותג (כנראה בדומה ל"שיהיה לך יום כתום" של קינלי.

קוקה קולה ישראל (החברה המרכזית לייצור משקאות), שאליה גונב דבר תוכניותיה של טמפו, לא טומנת ידה בצלחת. היא מקדמת את פני הרעה בבליץ פרסומי לאנ-קולה שלה: ספרייט. הקונספט של מסע הפרסום - "עזוב אותך מפרסומות. כשאתה באמת צמא - ספרייט" - התקבל באנטגוניזם מסויים בשנה שעברה, ועד מהרה משכה החברה ידיה מהגירסה המלאה של קמפיין הטלוויזיה והשתמשה בסיומת בלבד.

העובדה שעתה עולה החברה עם אותו קמפיין במלוא העוצמה מעוררת תמיהה. הערכות בענף מדברות על כך שקוקה קולה בדילמה. היא לא ממש רוצה לחזק את ספרייט חיזוק משמעותי, שכן הדבר ינגוס במכירות הקולה - מקרה קלאסי של חרדה מקניבליזציה, שאופיינית לשחקן חזק מאוד בשוק. בכל מקרה, בשבוע הבא עומדת קוקה קולה להוסיף שילוט חוצות לקמפיין.

יפאורה-תבורי, שהחלה לשווק אשתקד את משקה האנ-קולה "קראש", יצאה בקיץ שעבר ב"זבנג" שילוט חוצות, בכיכובו של הבקבוק המשפחתי, המכריז על המשקה החדש תחת הסלוגן: "חדש דנדש קראש" מבלי לציין תועלות כלשהן של המוצר. זאת משום שמטרת הקמפיין היתה בראש ובראשונה ליצור מודעות למוצר (BRAND AWARENESS).

לפחות בשלב זה נראה, כי לא צפויה פעילות תמיכה בקראש מצד יפאורה תבורי. החברה עסוקה עתה במיגננה מול המתקפה האגרסיבית של קוקה קולה במבצע הפרסים הענק, ומול המתקפה של טמפו עם "ג'אמפ", שקורא תיגר על "תפוזינה". בנוסף משקיעה החברה משאבים רבים בהחדרת מותג המים המינרליים החדש "עין גדי", כך שחזית האנ-קולה שלה נשארת פרוצה.

כמחצית משותי המוגזים שותים מדי פעם משקאות למון ליים ואורנג'. הקטגוריה מאופיינת ביציבות, עם מגמה לגידול קטן של אחוזים בודדים. כתוצאה מהפעילות הצפויה סביב המשקאות המוגזים שאינם קולה, יש להניח שכל הקטגוריה תגדל. - * האגודה למען החייל ואכ"א מפיקים מדי שנה לחיילי צה"ל בשירות חובה בשם "יומן על מדים". עתה, זו הפעם הראשונה, ניתן אישור לפרסם ישירות לחיילים, והיומן ימומן כולו ע"י המפרסמים ונותני החסות. באגודה למען החייל צופים היענות גדולה במיוחד מצד החברות המסחריות ומדגישים, כי תינתן זכות שווה למבקשים לפרסם.

היומן יותאם לצרכי חיילי צה"ל ויופיעו בו עמודי מידע הכוללים מספרי טלפון חיוניים, זכויות וחובות החיילים ועוד. נמסר, כי הפוטנציאל העיסקי הטמון בקהל היעד של חיילי החובה גדול וידוע לחברות העסקיות ולצורך קידום הפרוייקט הוקם מוקד רב קווי לשיווקו.

* חברת כרטיסי האשראי ויזה כ.א.ל ריכזה טיפים ועצות שימושיות ללקוחותיה הנוסעים לחו"ל. הטיפים רוכזו במדריך ויזה כ.א.ל ליוצאים לחו"ל, שהוכנס בשלמותו לאתר האינטרנט של החברה.

* מי צורים, המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות סינון וטיהור מים, חתם הסכם יצוא לצרפת בהיקף של 150 אלף דולר בשנה הראשונה. לחברה הצרפתית 7 סניפים בצרפת.

* המרכז הישראלי להדרכה של פילת יקיים כנס ביום חמישי, ה-3 ביולי, ובו יציג את תפיסת ה-CHAIN MANAGEMENT) SCM SUPPLY) כתפיסה ארגונית, המשלבת 3 תהליכים משלימים של תיכנון, ביצוע ומדידה. בכנס ישתתפו דרגי הניהול הבכירים והבינוניים בתעשיית המזון והמשקאות בארץ מתחומי השיווק, הלוגיסטיקה, התיפעול והכספים.

* יצוא ראשון מישראל של תכשיר כינים לארה"ב, בהיקף של כ-3.5 מיליון דולר. חברת אורנכין, מפתחת "צ'יק צ'אק", חתמה על ההסכם עם חברת "קוואנטום" ל-3 שנים עם אופציה להארכה ל-3 שנים נוספות.

* במסגרת מועדון הלקוחות של סלקום, הוקם לאחרונה "סלקום ביזנס קלאב" - מועדון הטבות המיועד למנויים העסקיים של החברה. חברי המועדון מקבלים כרטיס חבר מגנטי, המאפשר זיהוי מיידי של הלקוחות העסקיים, ובאמצעותו ניתן ליהנות מהנחות בלעדיות ומשירות מועדף.

בין היתר, מקנה הכרטיס שירות מיוחד במרכזי השיווק והשירות של סלקום, הנחה מיוחדת על רכישת אביזרים נלווים, על התקנת דיבורית לרכב ובקניית אביזרי רכב שונים. הנחות מיוחדות נוספות יוצעו מעת לעת.

השימוש בשרותי סלקום מקנה נקודות שבאמצעותן ניתן להנות מהטבות שונות. נקודות אלו נצברות בהתאם לזמן האוויר לכל מכשיר בנפרד, כשכל 10 דקות שוות ערך לנקודה אחת. « מאת ורד שרון-ריבלין

מפעל זהבה דברת אפי לנדאו «בעקבות כישלון פפסי: טמפו תשקיע כ-2 מיליון דולר בהחדרת 7UP «קוקה קולה נערכה מראש, עם בליץ פרסומי ל"ספרייט"