ג'נרל אלקטריק שוקלת למזג את אן-בי-סי עם חברת דאו ג'ונס

חברת ג'נרל אלקטריק מעוניינת לרכוש חלק מהבעלות על חברת דאו ג'ונס ולמזג את החדשות הפיננסיות של דאו ג'ונס עם אן-בי-סי שבבעלותה דיווח היום (ג') הניו-יורק פוסט.

עוד כתב העיתון שהיו"ר של דאו ג'ונס, פיטר קאן, נפגש עם נשיא חברת אן-בי-סי, בוב רייט, כדי לדון בדרכים למיזוג בין שתי החברות.

חברת דאו ג'ונס, הבעלים של העיתון וול סטריט ג'ורנל, נתונה כיום במרד של מחזיקי מניות, שבראשם עומדים יורשי משפחה ממורמרים. החברה הפכה מטרה נוחה להשתלטות, בעקבות ירידת שולי הרווח והמחיר הנמוך של מניותיה בבורסה.

ג'נרל אלקטריק, המחזיקה בחברת אן-בי-סי, ברשת הכבלים סי-אן-בי-סי. ובחברה השותפה למייקרוסופט ו-א-בי-סי, אס-אן-בי-סי, תרכוש %25 מחברת דאו ג'ונס ותחליף את קבוצת החדשות הפיננסיות שלה, לפי העתון.

בני משפחת בנקרופט שולטים בחברת דאו ג'ונס, והם חייבים להסכים לפעולת החילוץ של ג'נרל אלקטריק.

המגאזין ניו-יורקר כתב לא מכבר, שהדיבידנד שחולק לבעלי המניות בדאו ג'ונס זינק ב-%373 משנת 90' עד 95', בעוד הוצאות החברה על מחקר ופיתוח ירדו ב%18 והרווחים שהושקעו מחדש בחברה צנחו ב-%127.

כל זאת, כדי לפייס את משפחת בנקרופט. הגדלת הדיבידנד, גם כאשר הרווחים ירדו, מנעה מהחברה הבת למידע הפיננסי טלרייט גישה לכספים ולפיתוח השקעות.

דירקטוריון דאו ג'ונס החליט לבסוף להשקיע 650 מיליון דולר כדי לשפר את טלרייט, ולהפוך אותה לתחרותית עם חברות רויטרס ובלומברג.

דאו ג'ונס מוציאה לאור את הוול סטריט ג'ונרל ואת השבועון הפיננסי בארונ'ס. היא מחזיקה בטלרייט, שירות מקוון לנתונים פיננסיים בזמן אמת, ובשירותי חדשות דאו ג'ונס, שעל שמם נקראים מדדי דאו ג'ונס. «מאת יעקב שרגל, ניו-יורק «ג'נרל אלקטריק שוקלת למזג את אן-בי-סי עם חברת דאו ג'ונס «