גולד בונד מבטחת את הדירקטורים; רואי החשבון פרשו

הביטוח - בגין מכירת פעילות הנייר לבעל השליטה, שלמה שמלצר

חברת גולד בונד מדווחת כי באסיפה הכללית של בעלי המניות הוחלט כי משרד רואי החשבון של החברה, מרון, סובל, שור ושות', יחדל לשמש בתפקידו. במקומו מונה לתפקיד משרד קוסט לב ארי את פורר. לדעת החברה, הפרישה אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן בפני בעלי המניות.

באסיפה נוספת שכינסה גולד בונד, אסיפה שלא מן המניין, הוחלט לשפות את הדירקטורים בגין תביעות שיוגשו נגדם בנוגע להתקשרות בין גולד בונד לבין בעל השליטה, שלמה שמלצר, על פיה ירכוש שמלצר את פעילות הנייר של החברה (ח.מ.ן).

סכום השיפוי נקבע לכל סכום שמעל לכיסוי הביטוח הקיים על פי הפוליסה לביטוח אחריות דירקטורים ונושאי משרה בחברה. על כל צרה שלא תבוא, החליטה גולד בונד באותה הזדמנות להרחיב את פוליסת ביטוח אחריות הדירקטורים ונושאי משרה על-ידי הגדלת הכיסוי לגבולות של 2 מיליון דולר וביטול השתתפות עצמית של נושאי משרה.

חברת גולד בונד רשמה הפסד של 7.3 מיליון שקל ב-96' מפעילות הנייר, מחציתו בגין המכירה הצפויה לשמלצר. על פי תנאי העיסקה, שנוהלה מטעם החברה על-ידי ועדה מקרב חברי הדירקטוריון - הדירקטור אלקנה כספי והדמ"צים יהושע דליות והשר לשעבר משה נסים - ובסיוע צמוד של משרד שלמה זיו ושות' ייעוץ וניהול (שגם ניפק הערכת שווי), הוחלט למכור את פעילות הנייר כ"עסק חי" ובמצבה כפי שהיא ("AS IS") לשמלצר תמורת 1.3 מיליון שקל. בשלב הסופי עמדה מול הצעתו של שמלצר הצעה של חברת דפתר, המתחרה, שביקשה לסגור את מפעל ח.מ.ן ביבנה, לרכוש את הציוד והמלאי ולקלוט את מרבית עובדי הייצור במפעלה. הוועדה החליטה כי הצעתו של שמלצר עדיפה במידה ניכרת וכי היא עולה בקנה אחד עם דרך הפעולה המועדפת על פי החלטת הדירקטוריון.

גולד בונד רשמה בשנת 96' הפסד כבד של 19.9 מיליון שקל, לאחר רווח של 133 אלף שקל ב-95'. מלבד הפסדי פעילות הנייר, ספגה החברה הפסדים כבדים מסגירת מסוף המטענים שניהלה בחיפה, מהפרשות שונות בגין מסוף המטענים שהיא מנהלת באשדוד, מהפרשות בגין דרישת לקוחות וכן מהפסד תפעולי והוצאות מימון. «שי שלו «גולד בונד מבטחת את הדירקטורים; רואי החשבון פרשו «הביטוח - בגין מכירת פעילות הנייר לבעל השליטה, שלמה שמלצר