גיאו אינטראקטיב - הסכם שיווק בלעדי עם ענקית התוכנה סימנטק

סימנטק היא אחת מחברות התוכנה הגדולות בארה"ב

חברת גיאו אינטראקטיב, שהנפיקה לפני חודש את מניותיה בבורסת ה-AIM, מדווחת היום על הסכם הפצה בלעדי עם חברת סימנטק האמריקנית לתוכנת ה"אמבלייז קריאטור" שלה.

סימנטק היא אחת מחברות התוכנה הגדולות בארה"ב, ומצטיינת בעיקר במערך ההפצה העצום שלה. במסגרת ההסכם נותרו הזכויות על הטכנולוגיה בידי גיאו, בעוד שהייצור וההפצה ייעשו באופן בלעדי ע"י סימנטק.

טכנולוגיית האמבלייז של גיאו מאפשרת העברת מולטימדיה אינטראקטיבית - וידיאו, אנימציה וקול - בזמן אמת ברשת האינטרנט.

תוכנת הקריאטור, המבוססת על הטכנולוגיה, אמורה להימכר לבוני אתרים ברשת, החל מחודש פברואר הקרוב, במחיר של כ-1000 דולר לתוכנה. היא תאפשר לבוני האתרים לבנות אתרי אינטרנט בעלי תוכן אינטראקטיבי שכוללים, למשל, סרטי וידיאו ואנימציה.

בגיאו מתכוונים להוציא אפליקציות נוספות לטכנולוגיה, למשל אפליקציה לצורך שליחת E-MAIL, ולגביהן אין לחברה מחויבות לפעול עם סימנטק. כאמור, גיאו עדיין נהנתה מכל הכנסות התוכנה שלה, ולמרות זאת היא הונפקה בבורסת ה-AIM, שבד"כ נותנת תימחור שמרני, לפי שווי חברה אסטרונומי של 158 מיליון דולר.

ההסבר הוא, שלמרות שההסכם פורסם רק היום הוא לא בא למשקיעים בהפתעה. לפני ההנפקה הסבירו מנהלי החברה על ההסכם הצפוי להיחתם, והוא הסיבה העיקרית לתמחור המדהים של החברה.

על פי ההסכם תקבל גיאו תמלוגים בגובה של %12-%13 מכלל ההכנסות ממכירת המוצר. בנוסף, גיאו נותנת לסימנטק אופציה לרכישת כל התמלוגים המגיעים לה מן המוצר, תמורת 100 מיליון דולר, או כפליים מהתמלוגים, שאותם היא קיבלה בשנתיים שלפני מימוש האופציה ע"י סימנטק, לפי הגבוה מבין השניים.

נפתלי שני, נשיא גיאו, אינו מוכן להיכנס להערכות לגבי גובה התמלוגים שמהם תהנה גיאו כתוצאה מההסכם, אולם מסביר כי הם מקווים, שיוכלו לחדור לשוק בצורה משמעותית ביותר כבר בחצי הראשון של 97'. האופציה לרכישת התמלוגים מדברת של 100 מיליון דולר או פעמיים ההכנסות בשנתיים הקודמות, כלומר קצב תמלוגים של 25 מיליון דולר לשנה, ושני אומר, כי הם מעריכים, שמספר כזה אינו דימיוני, "אולי לא כבר ב-97' אבל בהחלט ייתכן שב-98'".

שוק היעד שאליו פונה התוכנה הוא עצום, כאשר כיום קיימים כ-300 אלף אתרים, והמספר הולך וגדל בקצב מהיר. על חלק מהאתרים עובדים עשרות אנשים, כך שברור כי הפוטנציאל עצום.

לגבי ההנפקה בלונדון, שני מרוצה מאוד. הוא מסביר כי הגיוס של 19 מיליון דולר עזר מאוד לחברה, וכי כרגע הסחירות במניה פחות חשובה, שכן בעלי המניות אינם מתכוונים למכור.

שני מוסיף כי החברה מעוניינת לעבור לבורסה הראשית בלונדון, וכי תעשה זאת מוקדם ככל האפשר. « «גיאו אינטראקטיב - הסכם שיווק בלעדי עם ענקית התוכנה סימנטק «סימנטק היא אחת מחברות התוכנה הגדולות בארה"ב